اخبار قوه قضاییهویژه

سامانه ساعد چیست؟

وکلاپرس ـ سامانه ساعد یا سامانه رأی صحیح شامل آرای الگو و صحیح صادره از سوی شعب دیوان عدالت اداری است.

 به گزارش خبرنگار وکلاپرس، دیوان عدالت اداری در بهمن ماه سال گذشته و در دهه فجر از نسخه آزمایشی رأی صحیح دیوان (ساعد) رونمایی کرد. هدف از راه اندازی این سامانه الگو قرار گرفتن آرای صحیح است؛ به طوری که بنا به گفته مقامات دیوان باید در رابطه با هر دادخواست یک رأی صحیح ملاک قرار گیرد و در تمام موارد مشابه براساس آن عمل شود.

محتوای بروز شده سامانه ساعد

در آخرین بروزرسانی این سامانه که ۱۱ خرداد صورت گرفته است، این سامانه در ۱۴ بخش که شامل موضوعات استخدامی، آموزشی و پزشکی، نیروهای مسلح، ایثارگران، کار، تامین اجتماعی، اقتصادی و مالی، اراضی و املاک، عمران و شهرسازی، امور ثبتی، شوراها، کشاورزی و منابع طبیعی، قوانین و مقررات و سایر امور اداری به انتشار آرای صحیح پراخته است.

با راه اندازی سامانه سراسری رأی صحیح، دستگاه های اجرایی به آراء صحیح عمل می کنند تا افراد وادار به ارائه دادخواست به دیوان عدالت اداری نشوند.

گفتنی است دیوان عدالت اداری از ابتدای تاسیس تا پایان دی ماه سال ۹۸، ۱۲۶۴ رأی وحدت رویه درباره مصادیق مختلف دادخواست ها صادر کرده است که تا بهمن ماه سال گذشته، ۴۰۴ رأی در سامانه ساعد بارگذاری شده است.

مضامین و آرای کاربردی

با کلیک بر روی هریک از موضوعات چهارده گانه موجود در سامانه مذکور، مباحث حقوقی و نکات کاربردی آن به شما نمایش داده می شود و قادر خواهید بود به قوانین، مقررات، آرای هیأت عمومی، آرای هیأت تخصصی، نظریات مشورتی و موضوعات مرتبط به آن دسترسی داشته باشید.

نکته مهم تر آن که این سامانه در سایت دیوان عدالت اداری امکان دسترسی و دریافت نمونه رأی صحیح در عناوین خواسته ها را فراهم کرده است. علاوه بر این امکان دریافت و دانلود دادخواست و ادله آن نیز پیش بینی شده است که متاسفانه در حال حاضر فرآیند دریافت دادخواست و ادله در همه بخش ها با اختلال مواجه است.

برای ورود به سامانه ساعد کلیک کنید

گزارش:‌ فرناز محمدیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا