اخبار قوه قضاییهویژه

جلسه پنجم دادگاه اکبر طبری

رسیدگی به اتهامات اکبر طبری در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران صورت می گیرد

وکلاپرس ـ جلسه پنجم دادگاه اکبر طبری و متهمان دیگر این پرونده، به ریاست قاضی بابایی در شعبه ۵ دادگاه کیفری یک استان تهران در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: فساد در قوه قضاییه حادثه است نه قاعده

در این جلسه وکیل متهم ردیف اول این پرونده اجازه صحبت و دفاع از موکل خویش را یافته و درباره اتهامات وارده از ناحیه دادستانی توضیحاتی را ارائه می کند.

قاضی بابایی در ابتدای جلسه دادگاه ضمن اعلام رسمیت و علنی بودن جلسه دادگاه از وکیل مذکور خواست تا برای ارائه دفاعیات در جایگاه قرار گیرد و درباره اتهامات موکل خود دایر بر اخذ رشوه از مصطفی نیاز آذری دفاعیات خود را شرح دهد.

بیشتر بخوانید: معاون سابق رییس قوه قضاییه در جایگاه متهم

بخشی از دفاعیات وکیل در جلسه پنجم دادگاه اکبر طبری

وکیل متهم طبری که نام وی تا کنون رسانه ای نشده، درباره اتهام یاد شده گفت: دفاع از موکل در خصوص این موضوع اتهامی به شرح لایحه اختصاصی در ارتباط با همین موضوع در ۲۱ صفحه تقدیم دادگاه خواهد شد و به طور شفاهی از روی لایحه قرائت می‌شود.

او در دفاع از موکل خود افزود: « موکل من در غیاب نیازآذری و در ایام اقامت وی در خارج هر از چند گاهی برای نظارت بر روند پیشرفت ساختمان به محل مورد نظر سرکشی می‌کرده تا ساختمان مذبور هرچه زودتر آماده شود و به فروش نهایی برسد.
لاشه‌های ۱۵ فقره چک ۴۵۰ میلیارد تومانی که از منزل موکلم کشف شده و در کیفرخواست مندرج شده است هیچگاه به بانک انتقال نیافته است.
منشأ روابط قرارداد‌های حقوقی طبری و نیازآذری از آنجایی ناشی می‌شود که نیازآذری از فعالان اقتصادی کشور در حوزه‌هایی، چون طلا و پروتئین و همشهری طبری بوده است.»

پاسخ دادستان به اعتراض وکیل طبری

نماینده دادستان در ادامه با اشاره به ادعای وکیل متهم مبنی بر ۵ مورد نقض قانون از سوی نماینده دادستان اظهار داشت: آقای وکیل صراحتاً با مصداق باید بگویند که کدام اصل قانونی از سوی نماینده دادستان و دادسرا نقض شده است؛ آیا ما چیزی خارج از موضوع را مطرح کردیم؟

نماینده دادستان تصریح کرد: وکیل متهم نقض اصل تضمین حقوق طرفین را مطرح می‌کند؛ وی ناراحت است که من از تخته وایت برد استفاده می‌کنم؛ خب ایشان هم از این تخته استفاده کنند و اگر لازم داشته باشند ما آن را برایشان تهیه می‌کنیم.

قهرمانی تصریح کرد: وکیل متهم از نقض اصل بی‌طرفی توسط نماینده دادستان سخن می‌گوید؛ سوال من این است که آیا نماینده دادستان باید اصل بی‌طرفی را لحاظ کند؟ نماینده دادستان طرف دعوا است و مدعی العموم محسوب می‌شود.

در ادامه جلسه یک کارشناس رسمی دادگستری به عنوان مطلع در جایگاه حضور پیدا کرد و درباره پیگیری های ثبتی اش در مورد ملک بابلسر توضیحاتی را ارائه کرد.

پس از توضیحات این شخص قاضیی بابایی ختم جلسه را اعلام کرد و ادامه دادگاه را به جلسه آتی موکول نمود.

بیشتربخوانید:

منبع: میزان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا