اخبار بین المللی

تلاش ترامپ برای برکناری دادستان جئوفری برمن

وکلاپرس ـ در حالی که جو ایالات متحده آمریکا به علت مرگ جورج فلوید متشنج است، تلاش ها برای برکناری دادستان مشهور نیویورک « جئوفری برمن » اختلافات جدیدی را در هیئت حاکمه این کشور و رسانه ها پدید آورده است.

به گفته رسانه های خبری، ویلیام بار، وزیر دادگستری آمریکا، به طور جدی پیگیر است تا دادستان منهتن را از مقام خود برکنار کند؛ اما مشکل اینجا است که جئوفری برمن حاضر نیست تن به این موضوع بدهد و گفته است که به کار خود به عنوان دادستان نیویورک ادامه می‌دهد.

او گفته است که انتصابش از سوی قاضیان این منطقه از آمریکا صورت گرفته و تا وقتی که مجلس سنای آمریکا جانشینی برای او تعیین نکند، به فعالیت خود بدون وقفه و درنگ ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: وکیل جورج فلوید خواستار محکومیت قاتل وی به قتل عمد درجه یک شد

ویلیام بار روز شنبه در نامه ای خطاب به برمن نوشته بود: «متأسفانه، شما نمایش عمومی را بر خدمت عمومی ترجیح دادید. از آنجا که اعلام کرده اید قصدی برای استعفا ندارید، من از رئیس جمهور درخواست کرده ام تا از امروز شما را از سمت خود برکنار کند و او [ترامپ] نیز چنین کرده است».

در مقابل، ترامپ مدت کوتاهی پس از انتشار عمومی این نامه دادستان کل آمریکا خطاب به خبرنگاران گفت: «آنجا وزارتخانه اوست [ویلیام بار] نه حوزه تحت اختیار من. و من [در اخراج برمن] دخالتی نداشتم».

بیشتر بخوانید: کانون وکلای بین المللی تحریم ICC از سوی ترامپ را محکوم کرد

سابقه اختلاف درباره جئوفری برمن

مناقشه بر سر موضوع استعفاء جفری برمن در حالی مطرح شد که گزارش شده جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید، در کتابی که به زودی منتشر می‌شود، به فشار از سوی دونالد ترامپ بر آقای برمن اشاره کرده است.

جئوفری برمن که از سال ۲۰۱۸ دادستان منهتن است از چندی پیش در حال تحقیق درباره چند تن از افراد مرتبط با دونالد ترامپ، رییس‌ جمهوری آمریکا، از جمله مایکل کوهن، وکیل سابق و رودی جولیانی، وکیل کنونی دونالد ترامپ، بوده است. گفتنی است دادستان فدرال ناحیه جنوبی نیویورک یکی از مهمترین دادستان‌های ایالات متحده آمریکا به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: محکومیت مایکل کوهن وکیل دادگستری آمریکایی

منبع: دویچه ولهrfi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا