اخبار کانون هاویژه

انتخابات کانون وکلای مرکز از حضور در محاکم امن تر خواهد بود

عیسی امینی از برخی جزئیات انتخابات سی و یکمین دوره هيات مديره كانون وكلاي دادگستري مركز خبر داد

وکلاپرس ـ دکتر عیسی امینی، رییس کانون وکلای مرکز، در قطعه ای تصویری وکلای دادگستری را به شرکت در انتخابات کانون وکلای مرکز که در روز ۵ تیر برگزار خواهد شد، دعوت کرد و اطمینان داد که انتخابات در سلامت کامل و با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نخستین تاریخ برگزاری انتخابات ۸ اسفند بود بیان کرد: به دلیل وضعیت خاص کشور برگزاری انتخابات لغو و به خرداد موکول شد اما با استعلامی که از وزارت بهداشت گرفته بودیم برگزاری انتخابات در خرداد نیز ممکن نشد. در نهایت پس از پاسخ استعلام از مراجع مربوط به وزارت بهداشت تیرماه اجازه برگزاری با رعایت پروتکل های بهداشتی داده شد.

انتخابات کانون مرکز کاغذی برگزار خواهد شد

امینی درمورد تفاوت انتخابات الکترونیکی و آنلاین افزود: در انتخابات الکرونیکی، رأی دادن با حضور در محل و صرفا از طریق سیستم است که همان تجمع برقرار است اما در انتخابات آنلاین نیازی به حضور در محل خاصی نیست. انتخابات آنلاین در ایالات متحده برگزار می شود.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز با اشاره به این مسئله که انتخابات آنلاین تاکنون در در مجلس شورای اسلامی و شورای شهر نیز برگزار نشده است اظهار کرد: مبنای قانونی و کنترل در انتخابات آنلاین وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

او با تاکید بر اینکه برگزاری انتخابات حضوری از رفتن به محاکم و سازمان های دولتی امن تر خواهد بود گفت: تلاش می کنیم محل برگزاری از حضور در خیابان و محاکم امن تر باشد و فاصله های اجتماعی رعایت شود. کارشناس بهداشت در محل حضور خواهد داشت. علاوه بر این اشخاص بیمار بدون نوبت رای خواهند داد و به هیچ وجه شاهد تجمع نخواهیم بود.

امینی بی طرفی را از خصوصیات سالم این انتخابات شمرد و گفت:  اجازه هیچ رفتار جناحی و تبلیغاتی را نمی‌دهیم.

منبع: اینستاگرام کانون وکلای مرکز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا