اخبار بین المللی

مرگ منصوری در بخارست

جسد منصوری در هتل محل اقامتش در بخارست پیدا شده است

وکلاپرس- بعد از ظهر امروز (جمعه ۳۰ خرداد ۱۳۹۹) رسانه های محلی بخارست، از پیدا شدن جسد غلامرضا منصوری قاضی سابق و متهم فراری پرونده فساد و اعمال نفوذ در قوه قضاییه خبر دادند، هنوز جزئیات مربوط به نحوه مرگ منصوری اعلام نشده است.

پلیس بخارست در بیانیه‌ای که امروز در رابطه با مرگ منصوری منتشر کرده می‌گوید: «در ساعت ۱۴:۳۰ روز جمعه به وقت محلی از سوی پذیرش هتل تماسی با اداره پلیس بخارست مبنی بر سقوط یک مرد از پنجره هتل اعلام شده است. ماموران پلیس و شهرداری بلافاصله برای بررسی اوضاع به محل مربوطه اعزام شدند و با جنازه بی‌جان غلامرضا منصوری مواجه شده‌اند.»

 شماری از نشریات رومانی به نقل از پلیس این کشور نوشته‌اند که جسد منصوری در حالی پایین ساختمان پیدا شده که ظاهرا از پنجره به بیرون پرتاب شده است.

این قاضی سابق فراری به اتهام دریافت ۵۰۰ هزار یورو رشوه از سوی قوه قضاییه تحت تعقیب بود. غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه روز شنبه ۲۴ خرداد با اعلام خبر بازداشت منصوری گفته بود که آقای منصوری در رومانی و در اختیار اینترپل است و به دلیل شیوع کرونا و نبود پرواز هنوز به ایران بازگردانده نشده است. غلامحسین اسماعیلی گفته بود که این متهم در روزهای آینده «به ایران برگردانده خواهد شد»

بیشتر بخوانید:

با این حال یک دادگاه محلی بخارست که پرونده غلامرضا منصوری رسیدگی می کرد، تصمیم گیری در مورد استرداد او به ایران را تا روز ۲۰ تیر ماه برای بررسی دقیق تر مدارک به تعویق انداخته بود و دستور داده بود که او فعلا تحت نظر پلیس آزاد باشد.

از سوی در جلسه دادگاه رسیدگی کننده به اتهامات اکبر طبری و همدستانش که غلامرضا منصوری نیز با اتهامات فساد مالی کلان مواجه است، فرهاد مشایخ یکی از متهمان پرونده اعلام کرد که غلامرضا منصوری با تلفن همسر او تماس گرفته است و از او خواسته است که در دادگاه عنوان کند که وجود پرداخت شده به او بابت قرض بوده است.

همچنین با مشخص شدن حضور منصوری در اروپا برخی افراد و گروه ها، تلاش هایی را برای شکایت از او در دادگاه های اروپایی آغاز کرده بودند و منصوری از طرفی هم با خطر تعقیب قضایی در اروپا مواجه بود.

هنوز هیچ منبع مستقلی جزییات نحوه مرگ منصوری را تایید و اعلام نکرده است، سخنگوی وزارت امور خارجه نیز با تایید خبر مرگ منصوری گفت منتظر گزارش رسمی دولت رومانی در مورد جزییات حادثه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا