اخبار بین المللی

بروکس با شلیک دوگلوله از پشت به قتل رسیده است

وکلاپرس- پزشکی قانونی شهر آتلانتای آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که مرگ ریشارد بروکس، سیاهپوست ۲۷ ساله‌ای که به دست یک افسر پلیس سفیدپوست در این شهر کشته شد، با شلیک دو گلوله از پشت انجام شده و آن را «قتل» توصیف کرد. مرگ ریشارد بروکس (Rayshard Brooks) بیست روز پس از کشته شدن جورج فلوید، موج جدیدی از اعتراضات ضدنژادپرستی در آمریکا ایجاد کرده است و بار دیگر موضوع خشونت پلیس این کشور علیه سیاهپوستان را مطرح کرد.

 کالبد شکافی جسد ریشارد بروکس توسط پزشکی قانونی نشان داد که او در اثر از دست دادن خون و صدمات داخلی در پی شلیک دو گلوله جان باخته است.

حادثه کشته شدن ریشارد بروکس پس از آن روی داد که یکی از کارکنان رستوران زنجیره‌ای وندیز در حومه شهر آتلانتا به پلیس تلفن کرد و به آنها گفت که یک نفر در صف خودروها برای خرید غذا از این رستوران، در داخل خودروی خود به خواب رفته است.

بیشتر بخوانید:

تصاویر گرفته شده توسط دوربین‌های مداربسته و دوربین متصل به لباس‌های پلیس نشان می‌دهد که برخورد پلیس با او در ابتدا با آرامش بوده است. ریچارد بروکس نیز برای انجام آزمایش هوشیاری همکاری می‌کند و حتی درباره تولد دخترش که قرار بود روز شنبه برگزار شود صحبت می‌کند.

اما هنگامی که افسران پلیس می خواهند او را بازداشت کنند، بروکس مقاومت می‌کند و موفق می شود خود را از دست این افسر پلیس و همکارش نجات دهد و در پارکینگ شروع به فرار کند. در این لحظه یکی از پلیس‌ها چند گلوله به سمت او شلیک می‌کند و بروکس به زمین می‌افتد.

در پی وقوع این حادثه رئیس پلیس آتلانتا استعفا داد، افسر پلیسی که مظنون به قتل ریشارد بروکس است اخراج شد و پلیس دوم نیز که در صحنه وقوع این حادثه حضور داشت به مرخصی اجباری فرستاده شد.

مرگ ریشارد بروکس باعث وقوع ناآرامی‌های گسترده‌ای طی روزهای شنبه و یکشنبه در شهر آتلانتا شد. معترضان با مسدود کردن بزرگراههای شهر خواستار محاکمه افسر پلیسی شدند که مرتکب این قتل شده است. آنها همچنین به رستوران محل وقوع این قتل رفتند و حتی برخی از معترضان اقدام به آتش زدن این رستوران کردند.

دادستان منطقه فولتون آتلانتا که این حادثه در آنجا روی داده اعلام کرد: «بررسی این پرونده و تصاویر حادثه نشان می‌دهد که قربانی هیچ نوع تهدیدی برای هیچکس محسوب نمی‌شده است. بنابراین کشتن او غیرمنطقی به نظر می‌رسد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا