اخبار بین المللیویژه

اتحادیه بین المللی وکلا تحریم ICC را محکوم کرد

وکلاپرس ـ تحریم دیوان بین المللی کیفری توسط ایالات متحده آمریکا با واکنش های تند مجامع بین المللی روبرو شد. در آخرین واکنش اتحادیه بین المللی وکلا تحریم ICC را محکوم کرده و این اقدام را «وحشت آفرین» نامید.

رییس اتحادیه بین المللی وکلا(IBA) در واکنش به اقدام رییس جمهور آمریکا در صدور فرمان اجرایی جهت تحریم کارمندان و قضات دیوان بین المللی کیفری(ICC)، این اقدام را وحشت آفرین توصیف کرد. «هوراسیو برناندز» در این زمینه گفت:

IBA از اقدام آمریکا جهت ایجاد مستمر کمپین ارعاب کارمندان دیوان بین المللی کیفری وحشت زده است. مدعیات آمریکا مبنی بر عدم وجود استقلال در دادستانی و دادگاه دیوان، با انگیزه انحراف و تضعیف کار ICC در جهت تحقق عدالت برای قربانیان مطرح شده است.
اعمال تحریم بی سابقه علیه یک نهاد قضایی قانونی، حرکتی شرم آور برای تضعیف اختیارات دادگاه و جلوگیری از تحقیقات آن است.
ایالات متحده به جای آزار کارکنان ICC، باید ارائه دهنده و همچنین خواستار پاسخگویی حقیقی باشد.

بیشتر بخوانید:

در همین راستا، دکتر مرتضی شهبازی نیا(رییس اسکودا) نیز در توییتی این اقدام آمریکا در تحریم دیوان بین المللی کیفری را محکوم نمود. در بخشی از توییت رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای ایران آمده است: «من در سخنرانی شهر گوانژو[چین] در اجلاس جهانی وکلا گفتم که علاوه بر توجه به حاکمیت قانون در درون مرزهای کشوری، باید نگران این امر در محدوده بین المللی نیز باشیم. تحریم دیوان بین المللی کیفری توسط ایالات متحده نشان داد که ای این امر نگرانی بسیار مهمی است.»

گفتنی است رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه طی حکمی تحریم‌هایی را علیه مقامات دیوان بین‌المللی کیفری اعمال و تهدید کرد که اگر این دیوان بدون رضایت واشنگتن درباره عملکرد سربازان آمریکایی در طی ماموریتشان در افغانستان تحقیق کند، آمریکا علیه آنها مجازات‌های اقتصادی وضع خواهد کرد.

منبع: IBA و توییتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا