اخبار کانون ها

کانون های وکلای دادگستری ؛ اجلاس روسا در اصفهان

دهمین اجلاس روسای کانون های وکلای دادگستری برگزار شد

وکلاپرس- دهمین اجلاس روسای کانون های وکلای دادگستری سراسر کشور با حضور مقامات ارشد قضایی و دولتی به میزبانی کانون وکلای دادگستری اصفهان برگزار شد.

پیش نویس آیین نامه لایحه استقلال

دکتر مرتضی شهبازی نیا در حاشیه دهمین اجلاس روسای کانون های وکلای دادگستری در اصفهان، در جمع خبرنگاران گفت: دو دستور جلسه در این اجلاس داشتیم که یکی پیش نویس آئین نامه اجرایی لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری بود که قوه قضائیه اواخر سال ۹۸ ارسال کرده و در این مدت مورد بحث و گفت و گو بود.

وی افزود: امروز این پیش نویس با حضور معاون حقوقی قوه قضائیه، وزیر دادگستری، معاون حقوقی رئیس جمهور و روسای کانون های وکلای کشور مورد بحث قرار گرفت و دیدگاه های مختلف مطرح شد که باید ببینیم در ادامه چطور پیگیری می شود.

سند تحول و چشم انداز نهاد وکالت

 رییس اسکودا، موضوع دوم این اجلاس روسای کانون های وکلای دادگستری را تهیه سند تحول و چشم انداز نهاد وکالت عنوان کرد که تاکنون وجود نداشته و افزود: می خواهیم نقشه راه و برنامه مدت داری داشته باشیم، وضعیت موجود نهاد وکالت را آسیب شناسی کرده، چالش ها را بررسی و وضعیت مطلوبی ترسیم کنیم تا گام های عملی که باید در سال های مختلف برداشته شود پیش بینی کنیم و با تصویب هیات مدیره کانون وکلای دادگستری، بر اساس نقشه راه حرکت کنیم.

وی در پاسخ به سوال ایسنا، درخصوص نتیجه بررسی پیش نویس آئین نامه اجرایی لایحه استقلال در این اجلاس، گفت: طبیعتا این موضوع دو جانبه است ولی امیدواریم مطابق آنچه دیدگاه نهاد وکالت مبتنی بر قانون و مورد تایید رئیس قوه قضائیه است، در یک چارچوب تعاملی که هم مصالح و منافع کشور و مردم تامین شود و هم استقلال نهاد وکالت تضمین شود به نتیجه برسد، اگرچه نمی توان زمانی برای آن تعیین کرد.

موضع نهاد وکالت در برابر مرکز قوه قضاییه مشخص است

دکتر شهبازی نیا همچنین در مورد مرکز وکلا و مشاوران حقوقی قوه قضائیه نیز گفت: موضع نهاد وکالت در این زمینه مشخص است، ولی فعلا مورد بحث نیست و در دستور کار این جلسه نبود.

وی ادامه داد: سند تحولی که برای نهاد وکالت می نویسیم برای کانون های وکلای دادگستری است، اما ترجیح می دهیم مثل همه جای دنیا یک نهاد متولی امر وکالت باشد، اگرچه این موضوع جداگانه باید پیگیری شود.

بیشتر بخوانید:

پست اینستاگرامی نایب رییس اسکودا درباره  اجلای روسای کانون های وکلای دادگستری

دکتر علی پزشکی نایب‌رئیس اسکودا، نیز در صفحه اینستاگرام خود در باره محتوای اجلاس روسای کانون های وکلای دادگستری نوشت:

امروز جلسه اسکودا به میزبانى کانون محترم اصفهان، با حضور روساى کانونهاى وکلا و مقامات عالی‌رتبه قضایى و اجرایی از جمله معاون رئیس قوه قضائیه، معاون رئیس جمهور و وزیر دادگستری برگزار شد.

بزرگترین دستاورد این اجلاس، همگرائى و تعامل سازنده میان قوه قضائیه و نهاد وکالت و همچنین تمهید شرایط براى اتخاذ تصمیم مهم در آینده بسیار نزدیک بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا