اخبار قوه قضاییهویژه

فساد در قوه قضاییه حادثه است نه قاعده

نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه در حال برگزاری است

وکلاپرس ـ به گزارش خبرنگار وکلاپرس به نقل از ایسنا، غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری روز سه شنبه ۲۰ خرداد از سه ضلع تحول در دستگاه قضایی گفت:

مهندسی تحول در قوه قضاییه در دوره مدیریت اخیر که دوره تحول نامگذاری شده شروع و امروز با گذشت یکسال و اندی از این دوره و در استانه هفته قوه اثار تحول در قوه نمایان شده است. تحول در قوه قضاییه ارکان متعددی دارد  که به سه ضلعی تحول اشاره می کنم و ان اصلاح رویه ها و ساختارها و دوم شفافیت و سوم فسادستیزی در قوه قضاییه است.

وی افزود: در خردادماه و در سومین ماه سال ۹۹ مصادیق برجسته ای از این اضلاع ثلاثه را در قوه قضاییه شاهد بودیم و  عبارت است از  صدور بخشنامه رسیدگی به جرایم سیاسی  و اعلام عملکرد حساب‌های قوه قضاییه که مصداق بارز شفافیت در قوه است و رسیدگی به پرونده اتهامی طبری و همدستان وی مصداق روشنی از فسادستیزی قوه قضاییه است. خوشحالیم که امروز با سری بلند به مردم اعلام کنیم که در عمل به وعده هایمان صادقیم.

اسماعیلی ضمن اعلام انتصابات جدید در قوه قضاییه، گفت: با گرامی داشت یاد حجت الاسلام خلفی که عهده دار معاونت قضایی قوه بود و در سال گذشته دعوت حق را اجابت کردند، از سوی ریاست قوه قضاییه حجت الاسلام مظفری که عهده دار شوراهای حل اختلاف بود به سمت معاونت قضایی قوه منصوب شد. همچنین امیر حسین رحیمی به عنوان مشاور عالی رییس قوه و رابط قوه در امور نمایندگان معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه منصوب شدند.  حجت الاسلام امینی که عهده دار معاونت منابع انسانی بودند  مشاور قوه قضاییه شده است.  همچنین حجت الاسلام هادی صادقی که عهده دار معاونت فرهنگی قوه بود از این پس رییس مرکز توسعه حل اختلاف قوه که مرتکب از شوراهای حل اختلاف و داوری و میانجی است خواهند بود.

محمدمهدی حاج محمدی که تاکنون معاون قضایی رییس کل دادگستری استان تهران  بود به عنوان رییس سازمان زندان‌ها منصوب شد و آقای جهانگیر به عنوان مشاور رییس قوه و مسول دفتر بازرسی قوه انجام وظیفه می کند.

اسماعیلی در پاسخ به سوال خبرنگاری که از وی پرسید «اخیرا یکی از نمایندگان مردم تهران مدعی اخذ رشوه ۶۵ میلیارد تومانی یکی از روسای کمیسیون‌های مجلس شد؛ برای این ادعا سند و مدرکی اخذ شده است و موضع دستگاه قضا چیست؟» گفت: بلافاصله بعد از اعلام این موضوع از سوی آقای میرسلیم، سازمان بازرسی کل کشور از وی دعوت کرد. بعضی از اسناد و مدارکی که وی ادعا می‌کند که مرتبط با ادعای اخذ رشوه از ناحیه رئیس یکی از کمیسیون‌های سابق مجلس است از وی دریافت شده اس. دستور رسیدگی جدی به این موضوع صادر شده است. سازمان بازرسی مشغول بررسی این ادعاست. هنوز بررسی‌ها مراحل ابتدایی خود را طی می‌کند.

اسماعیلی درباره پرونده عیسی شریفی(معاون قالیباف در شهرداری) نیز گفت: پرونده عیسی شریفی در دادسرای نظامی بررسی می شود، که تا امروز نزدیک به ۴۰ جلسه دادگاه برگزار شده است. جلسات پایانی دادگاه طی هفته آتی برگزار می شود. بزودی پرونده به مرحله صدور حکم می رسد. ۲ نفر بازداشت هستند و ۹ نفر با قرار تامین آزاد هستند.

منبع : ایسنا ، میزان، اسکان نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا