اخبار بین المللی

انتقال قاتل جورج فلوید به زندان فوق امنیتی در آمریکا

وکلاپرس ـ درک شاوین، افسر سابق پلیس در مینیاپولیس آمریکا که به قتل عمد درجه سه متهم شده و در بازداشت به سر می برد، روز یکشنبه ۳۱ مه (۱۱ خرداد) به زندان فوق امنیتی «اوک‌پارک هایتس» در مینه‌سوتا منتقل شده است.

به گزارش فاکس نیوز پل شنل، کمیسر اداره اقدامات تنبیهی دادگستری فدرال آمریکا، گفته است که آقای شاوین در ابتدا روز یکشنبه در زندان «رامسی کاونتی» با «قتل درجه سه» تفهیم اتهام شده و سپس به زندان فوق امنیتی «اوک‌پارک هایتس» منتقل شده است. این مرکز تنها زندان ایالتی است که به لحاظ برخورداری از اقدامات فوق حفاظتی با درجه ۵ طبقه بندی شده است.

به گزارش رسانه‌های آمریکا آقای درک شاوین در زندان قبلی به صورت پیوسته تحت نظر قرار داشت تا دست به خودکشی نزند. همچنین پیش از انتقال در سلولی مجزا نگهداری می شد و نگهبانان هر ۱۵ دقیقه او را چک می کردند.

از سوی دیگر به گزارش بی بی سی، ساعتی پس از آن که نتیجه کالبدشکافی خصوصی جرج فلوید مدعی شد که جورج فلوید بر اثر خفگی جان باخته است، پزشکی قانونی مینیاپولیس هم نتیجه بررسی‌های خود را رسما اعلام کرد و مرگ جورج فلوید را قتل خواند. این در حالی است که در گزارش دفتر پزشکی قانونی مینیاپولیس علت مرگ جورج فلوید «ایست قلبی-ریوی بر اثر بازداشت فیزیکی و فشار به گردن» اعلام شده بود.

اما نتیجه گزارش رسمی پزشکی قانونی در تعارض با گزارش پلیس مینیاپولیس است که پیش‌تر گفته بود «نشانی از خفگی ناشی از فشار گلو یا تلاش برای خفه‌کردن مشاهده نشده» است.

در همین زمینه بنجامین کرامپ، وکیل خانواده آقای فلوید، در مصاحبه‌ای در روز یکشنبه گفته است که اعتقاد دارد پلیس عامل قتل باید با اتهام قتل درجه یک محاکمه شود. وی گفت: «ما فکر می کنیم وی عمد داشته است. چرا که نه یک دقیقه، نه دو دقیقه بلکه بیش از هشت دقیقه یعنی حدود نه دقیقه زانویش را روی گردن کسی گذاشته بود که التماس می کرد نمی تواند نفس بکشد.»

بیشتر بخوانید:‌ وکیل جرج فلوید خواستار محکومیت قاتل وی به قتل عمد درجه یک شد

این وکیل دادگستری که روز دوشنبه – اول ژوئن – در کنفرانس خبری با خبرنگاران حاضر شده بود گفت: «بدون شک او -جورج فلوید- امروز زنده می‌بود اگر افسر دریک شاوین به گردن او فشار نمی‌آورد و دو افسر دیگر پلیس به کمر و بدن او فشار نمی‌آورند… به این ترتیب آمبولانس وقتی رسید در حقیقت فقط خوردو نعش‌کشی بود».

بر همین اساس، خانواده فلوید  هم می‌گویند دریک شاوین باید به قتل درجه یک متهم شود و هم سه پلیس دیگری که به همراه او زانویشان را روی کمر و بدن جورج فلوید قرار داده بودند باید بازداشت شوند.

مایکل بیدن، کارشناس سابق پزشکی قانونی شهر نیویورک که یکی از دو کارشناس استخدام شده از سوی خانواده جورج فلوید است گفته: «علت مرگ از نظر من خفگی است که ناشی از فشار وارد شدن به گردن بوده – فشاری که راه رسیدن اکسیژن به مغز را گرفته، همچنین فشار به کمر هم موجب اختلال در تنفس متوفی شده است».

این دو پزشک در بیانیه‌ای که وکلای خانواده فلوید عصر دوشنبه، اول ژوئن، صادر کردند مرگ جورج فلوید را «قتل» خواندند.

گفتنی است پس از انتشار تصاویری از لحظات بازداشت منجر به مرگ سیاهپوستی ۴۶ ساله به نام جورج فلوید از سوی پلیس در مینیاپولیس، اعتراض و ناآرامی‌های گسترده‌ای در شماری از ایالت‌های آمریکا آغاز شده است.

منبع: یورو نیوز و بی بی سی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا