اخبار اسکوداویژه

اسکودا: وکلای علاقه‌مند به عضویت در میز « دیده‌بانان حق حیات » رزومه خود را ارسال کنند

وکلاپرس- کمیته منع خشونت کارگروه حقوق‌بشر اسکودا در اطلاعیه ای از تشکیل میز تخصصی «دیده‌بانان حق حیات»  جهت صلح و رضایت و کاهش قصاص نفس خبر داد و از وکلای علاقه‌مند به صیانت از حق حیات و عضویت در این میز تخصصی برای همکاری دعوت کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا)، نشست کمیته منع خشونت کارگروه حقوق‌بشر اسکودا با محوریت ضرورت کنشگری وکلا در پرونده‌های قصاص نفس برگزار شد.

پیشنهاد تشکیل دفاتر ایجاد سازش و اخذ رضایت در پرونده‌های قصاص

 کمیته منع خشونت کارگروه حقوق‌بشر اسکودا در نشستی با حضور اعضا، با اشاره به میزان اعدام در کشور و برجسته بودن قصاص نفس در آمار مجازات‌های سالب حیات، بر ضرورت کنشگری فعالانه وکلا و کانون‌های وکلای دادگستری تاکید کرد و از هیأت مدیره کانون‌های وکلای دادگستری خواست دفاتر یا کمیته‌های تخصصی پیرامون ایجاد سازش و اخذ رضایت در پرونده‌های قصاص تشکیل دهند.

بیشتر بخوانید:

تشکیل میز تخصصی «دیده‌بانان حق حیات»

همچنین کمیته منع خشونت کارگروه حقوق‌بشر اسکودا، میز تخصصی «دیده‌بانان حق حیات» را جهت صلح و رضایت و کاهش قصاص نفس تشکیل و از وکلای علاقه‌مند به صیانت از حق حیات خواست در صورت تمایل به همکاری، درخواست همکاری داوطلبانه خود را به پست الکترونیکی dideban.scoda@gmail.com ارسال کنند.

بیشتر بخوانید:

دادسراهای جنایی مساعدت و همیاری داشته باشند

همچنین از دادسراهای جنایی و اجرای احکام پرونده‌های منتهی به قصاص نفس خواسته شد در جهت تسهیل کنشگری وکلای داوطلب برای اخذ رضایت اولیای دم و هم‌افزایی فعالان کاهش اعدام در کشور، نهایت مساعدت و همیاری را داشته باشند.

نشست کمیته منع خشونت کارگروه حقوق‌بشر اسکودا
نشست کمیته منع خشونت کارگروه حقوق‌بشر اسکودا

منبع: روابط عمومی اسکودا

یک دیدگاه

  1. اخذ رضایت توسط وکیل کاری خطر ناک و دور از شأن وکیل است وکیل پایه یک دادگستری اسم و آدرس محل کارش مشخص است دادگستری و دادگاه این امر باید به دست افراد متخصص در امور روانشناسی و مدد کاران اجتماعی صورت بگیرد .
    خانواده های آسیب دیده وکیلی که موکلش قاتل است را به چشم خود فاعل نگاه میکنند مذاکره ایرادی ندارد اما اخذ رضایت کار وکیل دادگستری نیست

    همین کارها را میکنید بعد پس فردا میگویید جامعه وکلا را قبول ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا