اخبار

جزئیات رای محکومیت الناز محمدی و نگین باقری؛ خبرنگاران روزنامه‌های هم‌میهن و هفت صبح

وکلاپرس- امیر رئیسیان، وکیل دادگستری در خصوص جزئیات رای محکومیت الناز محمدی و نگین باقری، خبرنگاران روزنامه‌های هم‌میهن و هفت صبح توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش وکلاپرس  به نقل از هم میهن بر اساس اعلام این وکیل دادگستری برای الناز محمدی خبرنگار روزنامه هم میهن در خصوص اتهام همکاری با دولت متخاصم، حکم برائت صادر شده است.

همچنین برای اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت حکم محکومیت سه سال حبس تعلیقی برای خانم‌ها الناز محمدی و نگین باقری صادر شده است.

امیر رئیسیان در این باره اعلام کرده است: پرونده موکل من خانم الناز محمدی با دو اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم و همکاری با دول متخاصم خارجی به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران ارجاع شد و دادگاه پس از رسیدگی به اتهامات ایشان، موکلم را به دلیل عدم احراز وقوع جرم و فقدان هرگونه دلیل و مدرک، از اتهام همکاری با دول متخاصم خارجی تبرئه کرد.

بیشتر بخوانید:

الزام به شرکت در دوره های آموزشی اخلاق حرفه ای خبرنگاری و ۵ سال ممنوع الخروجی

وی همچنین بیان داشته است: اما موکلم و خانم نگین باقری را که خانم برهانپور و آقای کامفیروزی وکالتشان را به عهده داشتند به اتهام اجتماع و تبانی به سه سال حبس محکوم کرد که یک چهلم آن لازم الاجرا بوده و مابقی آن را به مدت ۵ سال تعلیق کرد و مقرر داشت که متهمان در مدت ۵ سال تعلیق اجرای مجازات حبس، اولا باید با هماهنگی و نظارت ضابطین وزارت اطلاعات، هر فصل در یک دوره آموزشی اخلاق حرفه ای خبرنگاری شرکت کنند و ثانیا در این ۵ سال ممنوع الخروج بوده و ثالثا ایشان را از فعالیت حرفه ای مرتبط با جرم ارتکابی و وسایل موثر در آن و همچنین از ارتباط و معاشرت با افرادی که در رسانه های خارجی اشتغال یا ارتباط دارند، منع کرد.

منبع: هم میهن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا