اخبار صنفیویژه

در جلسه روز پنجشنبه مدیران نهاد وکالت چه گذشت؟

وکلاپرس ـ با وجود این که جلسه رؤسای کانون های وکلای دادگستری و اسکودا در روز پنج شنبه(۱۸ اردیبهشت) چندین ساعت طول کشید، اما هنوز اطلاعات دقیقی از این جلسه فوق العاده به جز چند عکس منتشر نشده است.

روح الله وکیلی، رییس کانون وکلای دادگستری کرمانشاه، در پاسخ به سوال خبرنگار وکلاپرس درباره مصوبات این جلسه گفت:

سیاست نهاد وکالت و مدیران کانونها بر تعامل مبتنی بر قانون با دستگاه قضایی مترتب بوده و هست و اراده جدی بر آن است تا در دوره جناب آقای رییسی این تعامل پر رنگ تر نمود یابد. نشست اخیر روسای کانونها نیز بر همین امر مترتب گردید.

دکتر لیلا رییسی(رییس کانون وکلای دادگستری اصفهان) نیز در پاسخ به خبرنگار وکلاپرس پیرامون مصوبات جلسه فوق العاده رؤسای کانون های وکلا در روز پنجشنبه چنین گفت:‌

مصوبه ویژه ای نبود ولی قرار شد همچنان ضمن حفظ مواضع کانون ها[ی وکلا] با ریاست قوه[قضاییه] هم رایزنی هایی انجام شود.

اما شاید تا امروز تفصیلی ترین خبر درباره این جلسه را رییس کانون وکلای خراسان داده باشد. در همین زمینه امروز روابط عمومی کانون وکلای خراسان از قول ریاست این نهاد دکتر «مجتبی زاهدیان» از محتویات و مصوبات این جلسه چنین خبر داد:

 نقطه‌نظرات مدیران کانون‌های وکلای کشور در خصوص نحوه مواجهه با نامه معاون محترم قوه قضاییه در خصوص ارائه پیشنهاد توسط کانون‌های وکلا مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و دیدگاه‌های متعدد در این خصوص ارائه شد.
آنچه مورد تاکید تمام مدیران نهاد وکالت قرار گرفت، حفظ استقلال کانون‌ها و ضرورت تدوین هرگونه اصلاحات احتمالی درخصوص مقررات راجع به حوزه وکالت توسط کانون‌های وکلا بود.

 با توجه به اظهار نظر برخی از اساتید حاضر در جلسه مبنی بر آمادگی ریاست محترم قوه قضاییه بر استماع دیدگاه های کانون های وکلا مقرر شد که نامه‌ای با امضای اعضای کانون‌های کشور خطاب به رئیس محترم قوه قوه قضاییه مکتوب گردیده و دغدغه های جامعه حقوقی کشور در این خصوص منعکس گردد.

 مقرر گردید نامه ای با امضا روسای کلیه کانون های وکلای سراسر کشور و ریاست محترم اسکودا خطاب به ریاست محترم قوه قضاییه با مضمون اصل ضرورت یا عدم ضرورت اصلاح مقررات وکالت با رویکرد حفظ تمام و کمال استقلال نهاد وکالت و اینکه نهاد پیشنهاد دهنده هرگونه اصلاح در صورت احراز ضرورت، کانونها هستند تنظیم و تقدیم ریاست محترم قوه قضاییه گردد. علیهذا بنا شد اقدامات بعدی کانون های وکلا منوط به کم و کِیف پاسخ ایشان گردد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا