اخبار کانون هاویژه

تکذیبیه کانون وکلای کرمانشاه درباره مصاحبه موضوع ماده ۴۸ آیین نامه لایحه استقلال

وکلاپرس _ در پی اعلام انجام مصاحبه توسط کانون وکلای کرمانشاه و شکل گیری انتقادات فراوان، این نهاد با صدور اطلاعیه‌ای جدیدی برگزاری هرگونه مصاحبه عقیدتی سیاسی را تکذیب کرد.

به گزارش وکلاپرس، در پی حواشی ایجاد شده پیرامون اطلاعیه اخیر کانون وکلای کرمانشاه درباره ضرورت انجام مصاحبه با پذیرفته شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۲ ، این نهاد برگزاری هرگونه مصاحبه عقیدتی سیاسی را تکذیب کرد.

بیشتر بخوانید:

کانون وکلای کرمانشاه چند روز پیش در اطلاعیه ای اعلام کرد قصد دارد بر اساس ماده ۴۸ آیین نامه لایحه استقلال برای احراز بندهای الف و ب ماده ۲ قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت، با پذیرفته شدگان آزمون وکالت مصاحبه کند.

این مصاحبه از سوی کارآموزان و پذیرفته شدگان آزمون وکالت به عنوان مصاحبه عقیدتی سیاسی قلمداد شد و مورد انتقاد فراوان قرار گرفت؛ امری که پیشتر در مرداد سال جاری توسط کانون وکلای وکلای کرمان تجربه شده بود.

بیشتر بخوانید:

با این وجود روابط عمومی کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه با صدور اطلاعیه‌ای برگزاری هرگونه مصاحبه عقیدتی سیاسی را تکذیب کرد.

روابط عمومی این نهاد درباره اطلاعیه‌ای که اخیرا درباره مصاحبه موضوع ماده ۴۸ آیین نامه لایحه استقلال منتشر کرده بود، اعلام کرد:

دعوت اعضای محترم کمیسیون ماده ۴۸ کانون وکلای کرمانشاه از پذیرفته شدگان آزمون کارآموزی ورودی ۱۴۰۲ به منزله ی برگزاری مصاحبه ی عقیدتی سیاسی نیست و خبری که توسط برخی از خبرگزاریها در این باره انتشار یافته است ، تکذیب می گردد.
بیشتر بخوانید:

پیشتر در اطلاعیه ای کانون وکلای دادگستری کرمانشاه چنین اعلام کرده بود:

قابل توجه پذیرفته شدگان ورودی سال ۱۴۰۲کارآموزی وکالت

بدین وسیله به اطلاع می‌رساند که بر حسب رتبه کسب شده از روز شنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۲ روزانه ۱۵ نفر در جلسه کمیسیون مرتبط با ماده ۴۸ آیین نامه لایحه استقلال مصوب ۱۴۰۰ و اصلاحیه آن راس ساعت ۱۰ شرکت فرمایند.

جدول زمانبندی مراجعه حضوری برای مصاحبه به کانون وکلای دادگستری کرمانشاه

متن ماده ۴۸ آیین نامه لایحه استقلال مصوب ۱۴۰۰:

ماده ۴۸ (اصلاحی ۱۴۰۲/۴/۱۱)- احراز شرایط موضوع بندهای الف و ب ماده ۲ قانون کیفیت اخذ پروانه، توسط اعضای کمیسیونی متشکل از رئیس کانون، رئیس کمیسیون کارآموزی کانون، دادستان انتظامی کانون به عمل می‌آید.

کمیسیون با تشکیل جلسات منظم وضعیت داوطلبان را بررسی میکند و حسب مورد با انجام مصاحبه یا دستور تحقیق محلی یا استعلام از مراجع ذی صلاح و سایر روش‌های قانونی و شرعی، در مورد احراز شرایط مذکور، اظهار نظر می کند. تصمیم کمیسیون از طریق کانون به داوطلب ابلاغ می شود.

تبصره (الحاقی ۱۴۰۲/۴/۱۱)-در اجرای ماده ۵ قانون کیفیت اخذ پروانه، در صورت تخلف هر یک از اعضای کمیسیون از مفاد این ماده، به مجازات درجه ۵ محکوم خواهد شد.

متن ماده ۲ قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت دادگستری:

ماده ۲- برای اشخاصی پروانه کارآموزی وکالت صادر می شود که علاوه بر دارا بودن دانشنامه لیسانس یا بالاتر حقوق یا فقه و مبانی حقوق اسلامی یا معادل آن از دروس حوزوی و دانشگاهی دارای شرایط ذیل باشند:

الف – اعتقاد و التزام عملی به احکام و مبانی دین مقدس اسلام.

ب – اعتقاد و تعهد به نظام جمهوری اسلامی ایران، ولایت فقیه، قانون اساسی.

ج – نداشتن پیشینه محکومیت مؤثر کیفری.

د – نداشتن سابقه عضویت و فعالیت در گروههای الحادی و فرق ضاله و معاند با اسلام و گروههایی که مرامنامه آنها مبتنی بر نفی ادیان الهی می باشد.

هـ – عدم وابستگی به رژیم منحوس پهلوی و تحکیم پایه های رژیم طاغوت.

و – عدم عضویت و هواداری از گروهکهای غیر قانونی و معاند با جمهوری اسلامی ایران.

ز – عدم اعتیاد به مواد مخدر و استعمال مشروبات الکلی.

یک دیدگاه

  1. دعوت کمیسیون غیرقانونی ماده غیرقانونی ۴۸ ایین نامه پر حرف و حدیث و پر از اشکال اجرایی لایحه، هیچ جهتی ندارد الا مصاحبه غیرقانونی برای احراز شرایط بند الف و ب ماده ۲ قانون کیفیت.
    چون تنها وظیفه این کمیسیون غیرقانونی، طبق همون ماده غیرقانونی ۴۸، احراز شرایط موضوع بند الف و ب است.
    دعوت از داوطلبین و انجام مصاحبه هم یکی از طرق غیرقانونی احراز این شرایطه که در ماده غیرقانونی ۴۸ ایین نامه تصریح شده بهش.
    بنابراین این کمیسیون سه نفره، سعی داره حقیقت رو کتمان کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا