ویژهیادداشت

موفقیت تیم حقوقدان در لوکزامبورگ کمتر از مجاهدت کادر پزشکی نیست

کریم کشاورز ؛ وکیل دادگستری کانون مرکز

وکلاپرس ـ

«چو‌ به گشتی طبیب از خود میازار
چراغ از بهر خاموشی نگه دار»

هنوز چند ماهی ازتکفیر و تحقیرجامعه پزشکی به اتهام فرار مالیاتی و خودداری از نصب کارتخوان در مطبهایشان و پاسخ‌های رنجیده و دفاع این جامعه که “مشت نمونه خروار نیست” نمی گذرد که ویروس میکروسکوپی با آن جثه نحیف و ظریف نه ایران که قلمرو جهان را در می نوردد و پشت انسان غره به خود را خم کرده و می تازد.

هر آنکس که سر راهش باشد را از میان بر می دارد و در این کارزار، هر آنکس که بتواند کنج عافیت می طلبد، در چهاردیواری خانه سنگر می گیرد تا جان شیرین را از این ویروس خطرناک در امان دارد.

تنها همان پزشکان فراری از مالیات هستند که در حفاظت از جان مردم از جان خود گذشته و شبانه روز بی خستگی کار می کنند و ناگهان شریف می شوند و مدافعان سلامت و مجاهد و شهید راه سلامت. و آنچه برای تهمت زنندگان می ماند شرم است و سرافکندگی آنگاه که دستان شفا بخش و مهربان این پزشکان آنها و عزیزانشان را از مرگ نجات می دهد.

امروز نیز در پی موفقیت چشمگیر تیم حقوقدانان ایرانی که یک میلیارد و ششصد میلیون دلار ما را که در لوکزامبورگ توقیف شده بود آزاد کردند- و این امر اگر بالاتر از مجاهدت کادر پزشکی نباشد، قطعا در شرایط تحریم و‌نیاز ارز برای خرید تجهیزات پزشکی کمتر از آن هم نیست- ریاست محترم جمهور، که در گذشته نیز حضور همکار وکیل، سرکار خانم دکتر جنیدی را از افتخارات دولت تدبیر و امید خوانده بودند، به این برد شورانگیز اشاره و افتخار کردند.

البته که این آغازین بار نیست که وجودمان از موفقیت و دانش و خرد و توانمندی همکارانمان درعرصه بین المللی سرشار از غرور شده و آخرین بار نیز نخواهد بود.

احکام دادگاه های بیانیه الجزایر را همگی بخاطر داریم و جوهر امضای صدور دستور موقت دیوان بین المللی دادگستری به نفع ایران در دعوایش علیه آمریکا هنوز خشک نشده است. به یاد داشته باشیم که در تعهد و شرافت وکیل جوانی که در شورای حل اختلاف مطالبات اندک یک مادر سرپرست خانواده یا کارگری زحمتکش را وصول می کند با وکیلی که در دادگاه های بین المللی مطالبات ما مردم ایران و دولتمان را وصول می کند تفاوتی نیست و هردو مقید به سوگندنامه غرورآمیز وکالت هستند و نیز اعضای یک خانه، کانون وکلای دادگستری، کانون مستقل وکلای دادگستری که اعتبار و احترامی بین المللی دارد.

پس امید است آنگاه که سران ارجمند کشورمان با صدایی رسا و گردنی افراشته از غرور به وکلا و حقوقدانانش افتخار می کنند، قدردان آنان باشند و به همان اندازه که از خرد و دانش و تجربه وکلای مستقل بهره مند می شوند در حفظ و تعالی استقلالشان بکوشند نه آنکه به وابستگی و مآلا نابودی این نهاد مدنی بیاندیشند که با نابودی استقلال کانون وکلا افتخار بین المللی که نمی ماند هیچ، با نادیده گرفتن بدیهی ترین اصل بین المللی- یعنی استقلال نهاد وکالت از حاکمیت- سرنوشت پرونده های ایران در محاکم بین المللی با ابهامی ترسناک مواجه خواهد شد./ به نقل از کانال ناگفته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا