اخبار کانون ها

تشکر دکتر امینی بابت اصلاح آیین نامه تعرفه حق الوکاله

وی همچنین از رییس قوه قضاییه خواست به دغدغه های وکلا توجه ویژه داشته باشد

وکلاپرس- دکتر عیسی امینی رییس کانون وکلای دادگستری مرکز ضمن تشکر از رییس قوه قضاییه بابت اصلاح آیین نامه تعرفه حق الوکاله، توضیحاتی در این زمینه ارائه کرد.

بنا بر اعلام روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز، دکتر عیسی امینی ضمن اشاره به پیگیری سه ساله کانون وکلا برای اصلاح آیین نامه تعرفه حق الوکاله بر ضرورت توجه به نظرات کارشناسی کانون های وکلا در اصلاح مقررات و رعایت استقلال آن ها تاکید کرد.

متن سخنان رییس کانون وکلای دادگستری مرکز که در کانال تلگرامی این کانون منتشر شده است به این شرح می باشد:

در ابتدا به نمایندگی از هیأت‌مدیره، از ریاست محترم قوۀ قضاییه برای تصویب آیین‌نامۀ تعرفۀ حق‌الوکاله و همچنین همکاری معاونین محترم قوه سپاسگزاری می‌نمایم. در این مورد، بیان چند نکته ضروری است:

اولاً- پیشنهاد کانون وکلای دادگستری مرکز پیرامون این آیین‌نامه در دورۀ ۲۹ هیأت‌مدیره ارائه شد که سه سال مورد پیگیری مستمر کانون و رسیدگی توسط کارگروه مشترک کانون وکلا و‌معاونت‌های قوه قرار گرفت و با لحاظ نظر بعضی از وکلای دادگستری با تجربه، برخی از اشکالات آن در مسیر بررسی مرتفع گردید. البته بعضی از موارد مذکور فعلی نیز مورد موافقت کانون مرکز نبوده است. این‌آیین‌نامه حاوی نکات مختلفی است که طی جلساتی در آینده بحث و تبیین خواهد شد.

ثانیاً- رئیس محترم قوۀ قضاییه با دستور رسیدگی کارشناسی و توجه‌نمودن به پیشنهاد کانون، نشان دادند بدون پیشنهاد مرجع قانونی و‌ بررسی و لحاظ مقررات قانونی، به امری نخواهند پرداخت که بر کیان کانون وکلای مستقل و اعتبار نظام قضایی کشور مؤثر باشد.

ایشان ادامه داد: جامعۀ وکالت به‌عنوانِ اعضای کهن‌ترین و یکی از بزرگ‌ترین نهادهای مدنی کشور از ریاست محترم قوۀ قضاییه، درخواست توجه ویژه به دغدغه‌ها و دیدگاه‌های وکلا و هیأت‌های مدیرۀ کانون‌های وکلای دادگستری در ارتباط با مخالفت اصل تدوین پیش‌نویس آیین‌نامۀ اجرایی با لایحۀ قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری را دارد که ضمن استمرار تلاش وکلای محترم و مدیران و گفت‌وگوها، امید داریم چنین خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا