اخبار کانون هاویژه

گزارش دکتر امینی از جلسه امروز راجع به پیش نویس آیین نامه

امروز جلسه ای میان نمایندگان کانون مرکز و اسکودا با معاون حقوقی قوه قضاییه برگزار شد

وکلاپرس- امروز یکشنبه ۱۰ فروردین جلسه ای میان کارگروه مشترک کانون وکلای دادگستری مرکز و اسکودا با معاون حقوقی رییس قوه قضاییه در مورد آیین نامه پیشنهادی قوه قضاییه برگزار شد.

دکتر عیسی امینی، رئیس هیات مدیره کانون وکلای مرکز، با انتشار یک پیام ویدئویی گزارش مختصری از جلسه امروز ارائه کرد.

به گفته او، اعضای کانون وکلا و اسکودا بدون ورود به متن این پیش‌نویس، با اصل قضیه مخالف نموده‌اند چرا که براساس ماده ۲۲ آیین‌نامه، پیشنهاد اصلاح باید از جانب کانون‌های وکلا مطرح شود. لذا هرگونه اصلاحات مستلزم رعایت قانون است.

علاوه بر ابن امینی با اشاره به مهلت اندک اظهارنظر وکلا در این خصوص افزود: مهلت اعطا شده تا ۱۵فروردین است حال آن که چطور امکان دارد آیین‌نامه جامع وکالت در این مدت جمع شود؟! در این مدت اندک امکان ارائه پیشنهاد وجود ندارد.

او با انتقاد از محرمانه بودن این پیش‌نویس عنوان کرد: درج مهر محرمانه با روند قانون‌نویسی مغایرت دارد زیرا پیش‌نویس مذکور صرفا یک متن مقدماتی است.

امینی ضمن هشدار درصورت تصویب این متن افزود: تصویب این متن چیزی از استقلال کانون باقی نمی‌گذارد‌. با این وجود امینی اظهار کرد: یقین داریمبا توجه به ماده ۲۲، رئیس قوه قضاییه زیر بار تصویب این متن نمی‌رود‌.

او هم‌چنین افزود: از انجا که ملاک، قانون و منافع ملی کشور است، همواره تلاش و مقاومت می‌کنیم تا استقلال کانون همچون گذشته حفظ شود. دنیا کانون وکلا را با استقلال آن می‌شناسد.

رئیس هیات مدیره کانون مرکز، نگارش قانون را بهترین گزینه عنوان کرد و گفت: برای این منظور حداقل ۶ماه زمان لازم است تا کانون‌ها و وکلا لایحه‌ای منطقی را تهیه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا