اخبار کانون هاویژه

جزئیاتی از شش طبقه پارکینگ، کافی شاپ، رستوران و آمفی تئاتر ساختمان جدید کانون وکلای مرکز

گفت و گو با وکیل سهیل طاهری پیرامون ساختمان جدید کانون وکلای مرکز در سعادت آباد

وکلاپرس- سهیل طاهری از اعضای کمیسیون ساختمان کانون وکلای مرکز در گفت‌و گو با وکلاپرس جزئیاتی از وضعیت ساختمان در حال ساخت سعادت آباد را بیان کرد.

مصاحبه: نسترن فرخه

به گزارش وکلاپرس، سهیل طاهری(عضو کمیسیون ساختمان کانون وکلای مرکز) با اشاره به وضعیت ساختمان نیمه کاره‌ی سعادت آباد که قرار است بعد از اتمام به ساختمان اصلی کانون وکلای مرکز تبدیل شود، در مورد تامین مالی ادامه‌ی کار ضمن بیان اینکه خیلی مجوز ندارم در مورد تامین مالی آن چیزی بگویم، گفت: هزینه‌اش از بین وکلا تامین می‌شود و در صدد هستیم با کمک مالی که از وکلا می‌گیریم، این هزینه تامین می‌شود.

قرارداد مدیریت پروژه تمام شده بود

عضو سابق هیأت مدیره کانون وکلای مرکز در مورد چرایی توقف این پروژه که از فروردین ماه بدون فعالیت مانده بود، ادامه می‌دهد: قرارداد مدیریت پروژه تمام شده بود، مسوولین مردد بودند که مدیریت پیمان را تمدید یا کنسل کنند و یا حق‌الزحمه را کم یا زیاد کنند. بخاطر این بررسی‌ها متاسفانه مدتی پروژه متوقف ماند و الان الحمدلله دوباره راه افتاده است.

سهیل طاهری در پاسخ به اینکه اگر وقفه‌ای ایجاد نمی‌شد، آیا هزینه‌های اعلام شده کم‌تر می‌شد؟ افزود: قطعا همینطور است، توقف در هر پروژه‌ایی موجب ضرر خواهد بود. پروژه سعادت آباد نیاز به خرید ملزومات داشته که اگر همان موقع تامین می‌شد، با توجه به تورم و رشد قیمت‌ آن زمان ما ضرر کم‌تری می‌دیدیم و الان که بخواهیم همین‌ها را تهیه کنیم، مجبوریم با قیمت بالاتری تهیه کنیم.

هزینه‌های کانون‌های وکلا توسط اعضا تامین می‌شود

این وکیل با اشاره به مبلغ بین ۴۰۰ الی ۴۵۰ میلیاردی که برای ادامه‌ی کار پیش‌بینی شده بود، گفت: فکر می‌کنم هزینه‌ها حدود همان ۴۰۰ میلیارد تومان باشد. کلا هزینه‌های کانون‌های وکلا توسط اعضا تامین می‌شود، اعضا هم وکلا هستند و در قالب کمک‌هایی که می‌کنند این موضوع صورت می‌گیرد. ما موارد مشابه هم داشتیم که مثلا وکیلی به کانون وکلا زمین داده، مستقیما کمک مالی به کانون کرده. ما از این کمک‌ها سابق هم داشتیم و ساختمان هم با همین کمک‌ها به اینجا رسیده است.

بیشتر بخوانید:

شش طبقه پارکینگ، کافی شاپ و دو رستوران روباز و بسته

وکیل طاهری در پاسخی به پیش‌بینی و برنامه ریزی بخش‌های مختلف و کارکرد ساختمان جدید اضافه کرد: تفاوت‌هایی که بین این دو ساختمان وجود دارد، مثلا اینکه در ساختمان فعلی مشکل پارکینگ داریم ولی در ساختمان سعادت آباد شش طبقه پارکینگ خواهد بود. در این ساختمان فضا بسیار محدود است و برای خدماتی که به وکلا ارائه می‌دهیم با مشکل همراه هستیم.

وی افزود: اما آنجا به دلیل وسعت فضا، ما این مشکل را نخواهیم داشت. مسئله‌ بعدی موضوع آمفی تئاتر است که برای ساختمان بعدی سالن‌هایی پیش بینی شده که ما در برگزاری مراسم‌ها دیگر نیاز نیست تا در جای دیگر سالن کرایه کنیم. همچنین دیگر کلاس‌ها را در داخل کانون وکلا برگزار کنیم. کافی شاپ پیش بینی شده، وکلا با موکلین و همکارانشان می‌توانند از آنجا استفاده کنند. دو رستوران روباز و بسته پیش بینی شده است.

احتمال اختصاص فضایی برای دیدار وکلا و موکلین

این استاد دانشگاه در مورد اینکه آیا وکلا بجای داشتن دفتر می‌توانند از این فضا استفاده کنند، گفت: این فضا وجود دارد که اگر مدیریت وقت کانون به این جمع بندی برسد که آنجا فضایی را اختصاص دهد که به صورت موقت وکلا موکلین خود را ببیند، این امکان هم وجود وجود خواهد داشت که وکلا از آن فضا برای دیدار با موکلین خود استفاده کنند. در هر حال فضای گسترده‌ای است، ۲۲ هزار متر زیربنا دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا