اخبار

پذیرش بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون فوق‌العاده وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه+امسال آزمون دیگری برگزار نخواهد شد

وکلاپرس- رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه از پذیرش بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون فوق العاده مرکز وکلای قوه قضائیه خبر داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایسنا حسن عبدلیان‌پور رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه روز گذشته (۳۰ مهر ۱۴۰۱) با حضور در یک نشست خبری با بیانن آمار پذیرفته شدگان امسال مرکز وکلا اعلام کرد: در سال ۱۴۰۱ آزمون دیگری از سوی این نهاد برگزار نخواهد شد.

بیشتر بخوانید:

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه از پذیرش بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون مرکز وکلای قوه قضائیه خبر داد و گفت: برگزاری مصاحبه در ماده ۵ قانون تسهیل، ذکر شده و حق ماست افرادی که صلاحیت ندارند در مجموعه ما نباشند.

سالی یک‌بار موظف به برگزاری آزمون وکالت هستیم

حسن عبدلیان‌پور اظهار کرد: براساس ماده ۵ قانون تسهیل کسب و کار مجلس شورای اسلامی سالی یک‌بار موظف به برگزاری آزمون وکالت هستیم، در همین راستا سال ۱۴۰۱ این آزمون را برگزار و قبولی‌ها را اعلام کردیم و برای سال آینده موظف به برگزاری آزمون هستیم.

وی با بیان اینکه سال‌جاری ۱۲ هزار و ۶۰۰ نفر در آزمون مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه قبول شدند، تصریح کرد: برگزاری مصاحبه در ماده ۵ قانون تسهیل، ذکر شده و  شرایط باید رعایت شود و وظیفه ماست. سوالات ممکن است بخشی علمی باشد. حق ماست افرادی که صلاحیت ندارند در مجموعه ما نباشند. مصاحبه شروع نشده اما خیلی ریزش نداریم.

منبع: ایسنا

یک دیدگاه

  1. سلام
    دقیقا منطبق به قانون فرمودند
    آزمون فوق العاده با آن سرو صدای مجلس حتی جایی که گفته بودند از حقوق داوطلبان دفاع میکنیم را فراموش نکردیم.تاکید داشتند طرح تسهیل و …

    خب در طرح تسهیل، صراحتا گفته شده یک آزمون درسال، نمیشه یه ازمونی قسمتیش مطابق طرح تسهیل باشه و قسمتی نباشه!!!!
    وقتی مطابق طرح تسهیل شد نتیجه میگیریم که ازمون مطابق طرح تسهیل امسال نداریم( اگر مطابق طرح تسهیل نمیبود ازمون دومی مطابق طرح تسهیل داشتیم(

    انتهای ماده۵ گفته شده طی مراحل مقتضی

    خب ممکنه مصاحبه علمی شامل مصاحبه نباشه.
    ولیکن قطعا مصاحبه روانشناسی و عقیدتی و… شامل اون میشه حتی تحقیقات محلی و…

    مرکز وکلا با وابستگی که داره یک نهاد انقلابی هست، قطعا افراد عیر امقلابی در ان جایگاهی ندارند و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا