اخبار مجلس شورای اسلامی

سؤال حاجی دلیگانی از وزیر دادگستری در خصوص عدم برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۲

وکلاپرس- عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در خصوص عدم برگزاری آزمون وکالت سال ۱۴۰۲ توسط کانونهای وکلای دادگستری از امین حسین رحیمی وزیر دادگستری سؤال کرده است.

به گزارش وکلاپرس، بر اساس تصویر منتشره از این سوال که در تاریخ ۱۷ آبان به امضای حاجی دلیگانی رسیده است، این نماینده با اشاره به قانون تسهیل خواستار پاسخگویی وزیر دادگستری در خصوص چرایی عدم برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۲ شده است.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در سوال خود از امین حسین رحیمی وزیر دادگستری آورده است: علت عدم برگزاری آزمون وکالت سال ۱۴۰۲ توسط کانون‌های وکلای دادگستری چیست؟

متن این سؤال به شرح زیر است:

همانگونه که مستحضرید قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در قالب پنج ماده در جلسات متعدد مجلس شورای اسلامی بررسی شد و نهایتاً در جلسه علنی روز سه‌شنبه مورخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ به تأیید شورای نگهبان رسید.

کانون‌های وکلای دادگستری در سال ۱۴۰۰ به دلیل شیوع کرونا ویروس و تعیین قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در مجلس، آزمون وکالت سال ۱۴۰۰ را به تعویق انداخت و در تیرماه ۱۴۰۱ آنرا برگزار کرد و در سال ۱۴۰۱ هیچ آزمون را برای آن سال برگزار نکرد و در سال ۱۴۰۲ آزمون وکالت سال ۱۴۰۱ را برگزار کرد. بر اساس قانون مذکور سالانه باید کانونهای وکلای دادگستری یک بار آزمون وکالت را برگزار کنند، علت عدم برگزاری آزمون سال ۱۴۰۲ توسط کانونهای وکلای دادگستری چیست؟

گفتنی است پیش از این نیز محمدتقی نقدعلی نیز در خصوص عدم برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۲ و فعالیت های اسکودا، سوال هایی را از وزیر دادگستری و وزیر علوم مطرح کرده بود.

بیشتر بخوانید:

منبع: پایگاه ارتباطات مردمی دلیگانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا