اخبار

کانادا اجازه برگزاری انتخابات را به ایران نداد؛ آمریکا چرا

وکلاپرس- سخنگوی ستاد انتخابات کشور در نشست خبری امروز این نهاد در خصوص شعب برگزاری انتخابات در خارج از کشور اعلام کرد: کانادا اجازه برگزاری انتخابات را به ایران نداده است.

به گزارش وکلاپرس، سخنگوی ستاد انتخابات کشور در نشست خبری امروز این نهاد در خصوص جزئیات و شرایط برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ که در جمعه پیش رو برگزار خواهد شد، توضیحاتی را بیان کرد.

اسلامی عنوان کرد: در سراسر کشور ۴۳۴۲۵ شعبه ثابت و ۱۵۲۱۵ شعبه سیار داریم و وزارت امور خارجه مسئولیت برگزاری انتخابات در خارج از کشور را دارد و ۳۴۴ شعبه برای خارج از کشور تعریف شده است.

طبق اعلام وی آمار کل شعبه های اخذ رای ۵٨۶۴٠، شعب شهری ٣۴۵٢٢، شعب روستایی ٢۴١١٨، شعب ثابت ۴٣۴٢۵ و شعب سیار ١۵٢١۵ عدد است

انتخابات در کانادا برگزار نخواهد شد

وی افزود: در کشور کانادا اعلام کردند مجوز انتخابات در این کشور از ناحیه دولت مربوطه صادر نشده است و انتخابات ریاست جمهوری در این کشور برگزار نمی‌شود

رای گیری در آمریکا حضوری است

طبق گفته های اسلامی در آمریکا شعبی تعیین شده است که ایرانیان با مراجعه به شعب و با گذرنامه می‌توانند رأی دهند و در کشور آمریکا رأی‌گیری به صورت حضوری است.

بیشتر بخوانید:

شرایط برگزاری دور دوم انتخابات

 سخنگوی ستاد انتخابات در خصوص شرایط برگزاری دور دوم انتخابات عنوان کرد: اگر کاندیداها نتوانند در مرحله اول اکثریت مطلق آرا را به دست بیاورند انتخابات به مرحله دوم کشیده می‌شود و دو نامزدی که بیشترین آرا را در مرحله اول داشتند راهی مرحله دوم خواهند شد.

اسلامی افزود: اگر انتخابات به مرحله دوم کشیده شود انتخابات در ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد و کسانی که در مرحله اول رای داده باشند می توانند در مرحله دوم نیز شرکت کنند

طبق اعلام اسلامی کسانی که متولد ۸۵/۰۴/۱۵ به قبل هستند می‌توانند در انتخابات مرحله دوم شرکت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا