وکیل علی رضایی در کرمان از سوی طرف مقابل موکلش مورد ضرب و جرح قرار گرفت

وکلاپرس- وکیل علی رضایی از سوی پدر طرف مقابل موکلش در پرونده حقوقی مربوط به معاملات طلا مورد ضرب و جرح قرار گرفت و آسیب دید.

به گزارش وکلاپرس، ۲۰ مردادماه امسال اخباری مبنی بر ضرب و جرح وکیل علی رضایی (عضو کانون وکلای دادگستری یزد) در شهرستان ارزوئیه استان کرمان منتشر شد.

بیشتر بخوانید:

موضوع پرونده ما مربوط به معاملات طلا بود

او در گفت و گو با خبرنگار وکلاپرس درخصوص جزئیات این حادثه گفت: ۲۰ مردادماه به همراه موکلم به دادگاه شهرستان ارزوئیه استان کرمان مراجعه کردیم. موضوع پرونده ما مربوط به معاملات طلا بود.

وی با اشاره به جزئیات و موضوع پرونده ادامه داد: موضوع پرونده فروش ۵،٣٣٠ گرم طلا ١٨ عیار بود که محکوم علیه پول آن را به موکلم پرداخت نکرده بود. ما اجراییه داشتیم و محکوم علیه ٢ بار اعسار داده بود و رد شده بود. یک ماه پیش به شهرستان ارزوئیه مراجعه کردیم  و در کمال آرامش محکوم علیه جلب و به زندان معرفی شد.

موافقت با قرار کفالت برای محکوم‌علیه

رضایی ادامه داد: اخیرا متوجه شدیم که محکوم علیه از زندان بیرون آمده و به زندان باز رفته و در مغازه طلافروشی مشغول کار است. به همین دلیل ۲۰ مردادماه به دادگاه این شهرستان مراجعه کردیم تا علت پذیرش اعسار وی را بررسی کنیم؛ با مطالعه پرونده دریافتیم که قاضی با کفالت ٣ نفر کفیل هرکدام ٢٠٠ میلیون تومان با زندان باز موافقت کرده و قرار کفالت صادر کرده است. این مسئله هم ناشی از اشتباه و تصور نادرست نادرست قاضی درمورد وزن طلاها بود.

این وکیل دادگستری افزود: پس از مشاهده این وضعیت، بلافاصله پرونده را نزد قاضی بردم و درنهایت دستور جلب مجدد و جمع آوری طلاهای داخل مغازه صادر شد اما به دلیل کوچک بودن شهر، برخی با محکوم علیه تماس گرفته بودند و او را از صدور چنین دستوری مطلع کرده بودند.

او گفت: از آنجا که ما قبلا محکوم علیه را جلب کرده بودیم و دیگر مسئولیتی نداشتیم، حکم جلب را به مامور کلانتری دادند. زمانیکه مامور همراه با موکلم به برای جلب و جمع آوری ویترین طلا مغازه طلا فروشی -که در فاصله کمی از دادگاه قرار دارد- مراجعه کرد، محکوم علیه با کیسه طلا در حال خروج از مغازه بود و به همین دلیل با موکلم درگیر شد.

۴ بخیه بابت ورود ضربه به سر با سگک کمربند

رضایی با اشاره به اینکه تمام این اتفاقات مقابل فرماندهی انتظامی شهرستان و نزدیکی دادگاه به وقوع پیوست، افزود: به محض مشاهده درگیری محکوم علیه با موکلم، با پلیس تماس گرفتم و همان لحظه از پشت سر، ضربه ای به سرم وارد شد و دچار خونریزی شدم؛ پدر محکوم علیه مجموعا ۴ضربه با سگک کمربند به سرم زد و فرار کردم و  خوشبختانه با کمک یکی از کسبه به داخل مغازه هدایت شدم. درنهایت نیز با اورژانس به بیمارستان اعزام شدم و سرم ۴ بخیه خورد.

وی ادامه داد: اگرچه محکوم علیه دستگیر و بازداشت شد، اما علی‌رغم درخواست مکرر ما، ضارب دستگیر نشد و از محل متواری شد. لازم به ذکر است حتی زمانی که در بیمارستان بودم، از سوی افرادی تهدید به قتل شدم. درنهایت هم برای خروج از این شهر، نیروهای پلیس مسیر ۴۰ کیلومتر ما را اسکورت کردند.

پرونده به شورا حل اختلاف شهرستان ارجاع شده است

او در پایان با اشاره به اینکه شکایتی علیه پدر محکوم‌علیه مطرح کرده است گفت: متاسفانه پرونده به شورای حل اختلاف این شهرستان ارجاع شده است. تاکنون هیچ حمایت و پیگیری از سوی مدیران کانون وکلای یزد و کرمان صورت نگرفته است.

ضرب و جرح وکیل علی رضایی در یزد

خروج از نسخه موبایل