دیدگاه

واکنش دکتر عیسی امینی به موضوع پرداخت پاداش به هیات مدیره صندوق حمایت وکلا

وکلاپرس- دکتر عیسی امینی رئیس اسبق کانون وکلای مرکز در یادداشتی کوتاه به موضوع پرداخت پاداش به هیات مدیره صندوق حمایت وکلا که در مجمع عمومی به رای گذاشته شده بود، واکنش نشان داد.

به گزارش وکلاپرس، پنجشنبه گذشته مورخ ۲۱ تیر ۱۴۰۳، جلسه مجمع عمومی صندوق حمایت وکلای دادگستری با دستور انتخاب بازرس و تصمیم گیری در خصوص پیشنهاد ساخت و ساز برخی از املاک و … برگزار شد.

اگر چه تا کنون متن نهایی و رسمی مصوبات این جلسه، از سوی صندوق حمایت وکلا منتشر نشده است، اما حسب اعلام وکلای دادگستری «پیشنهاد پرداخت پاداش به مدیران صندوق حمایت» در این جلسه مورد بررسی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

دکتر عیسی امینی در یادداشتی در واکنش به این موضوع نوشت:

ازجمله‌ی بحث‌های جلسه‌ی مجمع‌عمومی اخیر صندوق حمایت، پرداخت “پاداش” به هیئت‌مدیره‌ی صندوق حمایت برای خرید ۸۰۰ میلیارد تومان ملک بوده است که واقعاً محل تامل است:

اولاً، هیئت‌‌مدیره‌ی صندوق حق مطالبه‌ی حق‌الزحمه و پاداش ندارد و پرداخت این‌گونه وجوه از صندوق وکلا مطابق ماده‌ی ۱۷، در حکم اختلاس یا تصرف غیرقانونی در اموال دولت است.

ثانیاً، چگونه یک امر نادرست و احتمالاً مجرمانه و آن‌هم در این وضعیت معیشتی وکلا، در دستور یا بحث مجمع‌عمومی قرار گرفته که طبعاً رئیس مجمع‌عمومی (که مطابق مقررات، رئیس کانون مرکز است) یا هیئت‌مدیره‌ی صندوق نباید چنین امری را در دستور رسیدگی یا مورد بحث قرار بدهند.

ثالثاً، هرچند نمایندگان کانون‌ها عضو مجمع هستند، ولی این صندوق متعلق به وکلاست، نه کانون‌ها و این نمایندگان هم، در واقع نمایندگان وکلا و تابع رعایت غبطه همکاران هستند.

لذا وکلا حق دارند از طریق صندوق حمایت، بازرس و کانونها و نمایندگان کانونها بدانند چه چیزی و چگونه خریداری شد و چه نقشی در راستای منافع ده‌ها هزار وکیل دارد و چه مشکلی از مشکلات وکلا را مرتفع می سازد؟

واکنش دکتر عیسی امینی به موضوع پرداخت پاداش به هیات مدیره صندوق حمایت وکلا
واکنش دکتر عیسی امینی به موضوع پرداخت پاداش به هیات مدیره صندوق حمایت وکلا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا