رایویژه

نمونه رای محکومیت یک وکیل به ۳ ماه ممنوعیت موقت از وکالت به علت ضرب و جرح همسر‌ش

وکلاپرس- بر اساس تصمیم صادره از دادگاه انتظامی کانون وکلای دادگستری البرز، یک وکیل دادگستری به علت ضرب و جرح همسر‌ش به ۳ ماه ممنوعیت موقت از وکالت محکوم شده است.

به گزارش وکلاپرس بر اساس تصویر منتشر از رای محکومیت انتظامی، اعلام شده است که سوء رفتار و معاشرت و اقدام به ضرب و جرح همسر‌، مصداق بارز رفتار خلاف شان وکالت است و با استناد به رفتار خلاف شان این وکیل به ۳ ماه ممنوعیت موقت از وکالت (درجه ۴) محکوم  شده است.

تاریخ صدور این رای ۱۴۰۲/۵/۲۵ بوده است و اعلام شده است که این رای قابل اعتراض در دادگاه عالی انتظامی قضات است.

بیشتر بخونید:

… کیفر خواست صادره را صحیح می داند چرا که تخلف وکیل صرفا در قبال موکلین خود موجب تعقیب ایشان نمی‌گردد بلکه آنگونه که در متن سوگندنامه آمده است ایشان سوگند یاد می‌نماید در مقابل تمامی اشخاص رعایت احترام را نموده و در امور شخصی راستی و درستی را رویه خود قرار داده و مدافع از حق باشد.

حال چگونه می توان پذیرفت وکیلی که چنین وظایفی در مقابل اشخاص دارد نسبت به اهل منزل خود سوء رفتار و معاشرت داشته و اقدام به ضرب و جرح همسر‌قانونی خود نماید

یقیناً این عمل مصداق بارز رفتار خلاف شان است که در تعریف آن آمده است: فعل یا ترک فعل که مطابق قانون جرم باشد یا موجب وهن جامعه وکالت و یا مغایر عرف مسلم آن باشد به نحوی که اغلب و کلا آن را مذموم بدانند

که عمل مشتکی عنه مشمول تمام شرایط مقرر در خصوص عمل خلاف شان است لذا با احراز تخلف ایشان مستنداً به بند ۱ ماده ۱۲۴ و بند ۴ ماده ۱۱۹ آیین‌نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون‌وکلا و اصلاحیه آن مشتکی عنه را به ۳ ماه ممنوعیت موقت از وکالت (درجه ۴) محکوم می نماید.

رأی صادره مستنداً به ماده ۱۱۲ همان آیین‌نامه از سوی اصحاب دعوی و ریاست محترم کانون‌وکلا و دادستان محترم انتظامی ظرف ده روز پس از ابلاغ قابل اعتراض در دادگاه محترم عالی انتظامی قضات می باشد.

نمونه رای محکومیت یک وکیل به ۳ ماه ممنوعیت موقت از وکالت به علت ضرب و جرح همسر‌ش
نمونه رای محکومیت یک وکیل به ۳ ماه ممنوعیت موقت از وکالت به علت ضرب و جرح همسر‌ش

یک دیدگاه

  1. دادگاه انتظامی برای امور وکالتی وکیل است نه روابط خصوصی خانوادگی، و در امور انتظامی همچون امور کیفری، اصل بر تفسیر مضیق است اگر قرار باشد دامنه شان وکالت را به حریم خصوصی و شخصی وکیل هم تسری بدهیم، به زودی دادگاه انتظامی وکلا، محل رفت و آمد بابت دعاوی خانوادگی خواهد شد… لذا این رای کاملا غلط و با مصالح خانوادگی نیز در تضاد است زیرا مصلحت خانواده این است که وکیل بتواند کسب درآمد نماید و مخارج اهل منزل را فراهم نماید و بخصوص اگر فرزندی در این میان هست، بابت بیکار شدن والدینش آسیب نبیند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا