اخبار کانون ها

معاون منابع انسانی و فرهنگی دادگستری خراسان رضوی: در گزینشها نباید سلیقه شخصی اعمال شود

وکلاپرس- رئیس کانون وکلای دادگستری خراسان در مراسم معارفه پذیرفته شدگان آزمون کارآموزی وکالت سال ١۴٠٢ این کانون، در واکنش به عدم احراز صلاحیت تعدادی از پذیرفته شدگان، نسبت به حضور این افراد در فرایند کارآموزی و وکالت با کمک نهادهای نظارتی ابراز امیدواری کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری خراسان، مراسم معارفه پذیرفته شدگان آزمون کارآموزی وکالت سال ١۴٠٢ کانون وکلای دادگستری خراسان، روز سه شنبه گذشته مورخ ۱۱ اردیبهشت ماه در مجتمع شهدای سلامت مشهد برگزار شد.

حسن زاده رئیس کانون وکلای دادگستری خراسان در این مراسم اظهار داشت: امروز در خدمت عزیزانی هستیم که بعد از سپری کردن سختی ها و مرارتها با قبولی در آزمون وکالت نتیجه تلاش خود را با کسب موفقیت شاهدند و به عنوان کارآموز وکالت در خدمتشان هستیم.

امیدواریم با کمک نهادهای نظارتی بتوانیم امکان حضور افرادی که صلاحیتشان احراز نشده را فراهم کنیم

رئیس کانون وکلای دادگستری خراسان در واکنش به عدم احراز صلاحیت حدود ۱۸ درصد از پذیرفته شدگان آزمون کارآموزی وکالت سال ١۴٠٢، گفت: امیدواریم با کمک نهادهای نظارتی و مجموعه دادگستری بتوانیم موجبات حضور فرزندانمان در فرایند کارآموزی و حرفه وکالت را فراهم آوریم.

بیشتر بخوانید:

رئیس کانون وکلای دادگستری خراسان خطاب به کارآموزان وکالت و وکلای دادگستری تاکید کرد: باید در مدت دوران کارآموزی و وکالت به گونه ای رفتار کنیم که از خود یک برند بسازیم. بدان معنا که در دوران وکالت و کارآموزی در برخی از روابط اجتماعی، روابط با همکاران، محاکم، مدیران دفاتر و موکلیـن بـه نحـوی در اذهان بمانیم که بعد از سالها که به افتخار بازنشستگی نائل آمدیم همانگونه که امروز از مقام شامخ استاد شالفروشان صحبت می کنیم از ما نیز به نیکی یاد شود.

برگزاری دومین دوره کارآموزی وکالت بر اساس قانون تسهیل

وی ضمن تبریک روز معلم با اشاره به اینکه امروز افتخار داریم که دومین دوره کارآموزی بر اساس قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را برگزار میکنیم خطاب به کارآموزان خاطر نشان کرد: از امروز شما عزیزان صفحه جدیدی را در زندگی خود ورق می زنید؛ دوران دانشگاه، درس و بحث به پایان رسیده و قدم در راهی گذاشته اید که باید بسیاری از گفتارها، رفتارها و اقدامات را با حساسیت بیشتری بشنوید و انجام دهید.

مراسم معارفه پذیرفته شدگان آزمون کارآموزی وکالت سال ١۴٠٢ کانون وکلای خراسان
مراسم معارفه پذیرفته شدگان آزمون کارآموزی وکالت سال ١۴٠٢ کانون وکلای خراسان

معاون دادگستری خراسان رضوی: در گزینشها نباید سلیقه شخصی اعمال شود

در ادامه این مراسم، احمد آقایی معاون منابع انسانی و فرهنگی دادگستری خراسان رضوی خطاب به پذیرفته شدگان آزمون وکالت گفت: شما که این مسیر سخت را سپری کردید و امروز روز معرفی شماست قدر و منزلت این منصب الهی را بدانید و به عنوان شغلی که صرفا منبع درآمد باشد به آن نگاه نکنید. طبیعی است بعضی مشاغل که از اهمیت برخوردارند برخی محدودیتها و معذوریت ها را داشته باشند که در گزینش نیز در خصوص آنها سخت گیری میشود؛ در قضاوت و وکالت نیز سخت گیری امری طبیعی است چرا که جان مال حیثیت و ناموس مردم در اختیار شماست. پس به اعتقاد مقنن و شارع مقدس بهترین افراد باید گزینش شوند و در این منصب اشتغال بورزند.

آقایی با بیان اینکه وکالت شغل عادی و ساده نیست که هر کسی بتواند به کسوت آن درآید تصریح کرد: لکن در گزینشها نباید سلیقه شخصی اعمال شود و افراد باید بر مدار قانون جذب شوند چون قانونگذار مصلحت گرا و عدالت گراست و از سلایق شخصی به جد باید پرهیز شود.

در کسوت وکالت باید به مثابه قضات علم و حلم داشته باشید

وی خطاب به حاضران در جلسه با بیان اینکه شما با دیگران تفاوتهایی دارید گفت: مسئولیت پذیری شاخصه هر فردی است که در پی کسب موفقیت است. کسانی که می خواهند در کسوت وکالت و اجرای عدالت فعالیت کنند باید به مثابه قضات علم و حلم داشته باشند؛ در واقع موتور محرک دو بال فرشته عدالت یعنی قضاوت و وکالت، علم است و حلم به واسطه علم و دانایی است که میتوانیم مسئولیت پذیر باشیم اگر اینها نباشد به تعهدی که نسبت به موکل خود داریم نمی توانیم وفا کنیم.

وی ادامه داد دومین ویژگی که باید به آن مجهز باشید،حلم صبوری و ظرفیت است. اگر کسی در هر منصب و شغلی صبر و ظرفیت نداشته باشد طبیعی است که مسئولیت پذیر نبوده و طغیان میکند از این حیث است که در آموزه های ما به صبوری توجه ویژه ای شده است چرا که صبوری ضامن پیروزی است. لذا بایستی به صبوری که خروجی حلم است، آراسته شوید.

بیشتر بخوانید:

معاون دادگستری استان با تاکید بر اهمیت امانتدار بودن و کلا اظهار داشت: شما امین موکل خود و مراجع قضایی که در آنها کارآموزی میکنید هستید. رازداری و امانت داری از نکاتی است که باید در خود تقویت کنید امام علی (ع) می فرماید: برترین مصداق ایمان امانت داری است و زشت ترین اخلاق خیانت ورزی است. همچنین میفرمایند که حتی اگر کسی به شما خیانت کند شما خیانت نکنید.

احمد آقایی معاون منابع انسانی و فرهنگی دادگستری خراسان رضوی
احمد آقایی معاون منابع انسانی و فرهنگی دادگستری خراسان رضوی

شالوده و شاکله قضاوت و وکالت عدالت است

وی با بیان اینکه باید از امروز در ذهن خود برجسته کنید که یک منصب الهی دارید افزود: امانت داری رازداری مسئولیت پذیری و احترام را باید با تمرین و ممارست در خود متجلی کنید. معاون فرهنگی دادگستری خراسان رضوی در ادامه تاکید کرد باید با مردم مهربان باشیم چون رضایتمندی خداوند در رضایتمندی مردم است. اقامه حق کنید این ایام گذراست با اقامه عدل می توانید عدالت گستری کنید چرا که شالوده و شاکله قضاوت و وکالت عدالت است عدالت مظهر وکالت و قضاوت است. ما با اقامه حق و در یک بستر دادرسی منصفانه می توانیم حکم عادلانه به دست آوریم.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری خراسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا