کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی ۳ وکیل پایه یک مرکز وکلای قوه قضائیه که در آزمون وکالت ۱۴۰۲ پذیرفته شده اند را از کارآموزی معاف کرد

وکلاپرس- با تصمیم هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی، سه کارآموز این کانون که از مرکز وکلای قوه قضائیه دارای پروانه وکالت پایه یک بوده اند، از طی دوره کارآموزی معاف شدند.

به گزارش وکلاپرس، هیئت مدیره بیست و چهارمین دوره کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی در سی و هفتمین جلسه هیات مدیره که روز پنجشنبه ۲۸ تیرماه ۱۴۰۳ برگزار شد، با معافیت از دوره کارآموزی برای سه کارآموز کانون وکلای آذربایجان شرقی که دارای پروانه وکالت پایه یک مرکز وکلای قوه قضائیه بوده اند، موافقت کرده اند.

در بخشی ار تصمیم هبات مدیره ی این کانون برای این مصوبه عنوان شده است: این افراد از مرکز وکلای قوه قضائیه دارای پروانه وکالت پایه یک هستند و به اندازه کافی سابقه اشتغال به وکالت به عنوان وکیل پایه یک دادگستری دارند و طی دوره کارآموزی فاقد موضوعیت است.

بیشتر بخوانید:

در مصوبه کانون وکلای آذربایجان شرقی آمده است:

سابقه کارآموزی مربوط به سه تن  از پذیرفته‌شدگان ۱۴۰۲ تحت نظر و ملاحظه است. مشاهده می‌شود سابقه نامبردگان از جهت احراز شرایط اخذ پروانه کارآموزی وکالت تکمیل است. در عین حال ملاحظه می‌گردد که نامبردگان از مرکز وکلای قوه قضائیه دارای پروانه وکالت پایه یک هستند و به اندازه کافی سابقه اشتغال به وکالت بعنوان وکیل پایه یک دادگستری دارند، بنا به مراتب و نظر به اینکه طی دوره کارآموزی فاقد موضوعیت است و صرفاً از این باب است که آموزشهای لازم برای اخذ پروانه وکالت پایه یک دادگستری را سپری نمایند و به اصطلاح کارآموزی واجد وصف طریقیت است، از این روی به اتفاق آراء،  مشارالیهم از طی دوره کارآموزی معاف و برای شرکت در آزمون اختبار پایان دوره به کمیسیون محترم کارآموزی و اختبار معرفی می‌شوند. شهر محل اشتغال متقاضیان مذکور نیز تعیین گردید.

خروج از نسخه موبایل