اخبار بین المللی

مصونیت متهم مجارستانی با پیروزی در انتخابات پارلمان اروپا

وکلاپرس- یک معلم ایتالیایی که در حاشیه برگزاری تظاهراتی در مجارستان و درگیری با برخی از افراد شرکت کننده در تظاهرات محکوم شده بود، در پی انتخاب شدن به عنوان نماینده در پارلمان اروپا آزاد شد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از یورونیوز، ایلاریا سالیس ( Ilaria Salis)، یک معلم و فعال سیاسی ایتالیایی بیش از یک سال در مجارستان به اتهام حمله به نئونازی‌ها در یک رویداد سیاسی در بوداپست بازداشت شده بود.

او به تلاش برای حمله و متهم به عضویت در یک سازمان چپ افراطی متهم شد و دادستان مجارستان خواستار ۱۱ سال زندان شده بود. اما در نهایت در ماه های گذشته، برایش حکم حبس خانگی در بوداپست صادر شد.

در نهایت سالیس که در فوریه ۲۰۲۳ در بوداپست دستگیر شد، پس از گذراندن ۱۵ ماه در زندان، چند هفته با یک دستبند الکترونیکی در حبس خانگی به سر برد و  سپس در روز جمعه گذشته (۱۴ ژوئیه- ۲۵ خرداد)، آزاد شد.

توضیحات وکیل ایلاریا سالیس

پیش از این وکیل ایلاریا سالیس (یوجنیو لوسکو) اخیرا اعلام کرده بود: موکلش که هم اکنون در مجارستان در حال محاکمه است و ممکن است حتی به زندان محکوم شود، به‌دلیل مصونیت به‌دست‌آمده در پی انتخاب شدن به عنوان نماینده در پارلمان اروپا به زودی آزاد خواهد شد.

به گفته وکیل او به محض آنکه خانم سالیس رسما به عنوان نماینده پارلمان اروپا معرفی شود، درخواست آزادی او را به قضات مجار خواهند داد و احتمالا این کار قبل از تاریخ ۱۶ ژوئیه انجام شود.

بیشتر بخوانید:

ایلاریا سالیس ۳۹ سال دارد و پس از ماه‌ها حبس در بوداپست و در حالی که در جریان محاکمه‌اش در آغاز سال جاری میلادی با شرایط تحقیرآمیز و پاهای بسته و زنجیر شده در دادگاه حاضر شده بود، توانست بیش از ۱۶۰ هزار رأی را در جریان انتخابات پارلمان اروپا از آن خود کند و به این ترتیب از بازداشتگاه مجارستان رهایی یابد.

او معلم است و از سوی حزب کوچکی در ایتالیا توانست حدود ۶.۷ درصد آرا را به دست آورد و به موجب انتخابش به عنوان نماینده پارلمان اروپا توانست درخواست مصونیت کند و آزاد شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا