اخباراخبار اسکوداویژه

سخنرانی مسعود پزشکیان به عنوان نائب رئیس مجلس وقت شورای اسلامی در بیست و هفتمین همایش اسکودا در سال ۱۳۹۵

وکلاپرس- دکتر مسعود پزشکیان نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳، به عنوان نایب رئیس وقت مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۵ به عنوان یکی از مدعوین در بیست و هفتمین همایش اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران حضور یافته بود.

به گزارش وکلاپرس، بیست و هفتمین همایش اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری به میزبانی کانون البرز در روزهای نوزدهم و بیستم آبان ماه در کرج برگزار شد.

دکتر مسعود پزشکیان به عنوان نائب رئیس اول مجلس وقت شورای اسلامی نیز به عنوان یکی از مدعوین، در این مراسم حضور داشت و نکاتی را در خصوص عدالت و آزادی بیان وکلا نکاتی را بیان کرده است که مشروح آن به شرح زیر است:

پزشکیان گفت ما موظف هستیم در چنین مراسمی حضور داشته باشم و معمولا میگویم در موضوعی که فرد اطلاع ندارد نباید دخالت و اظهار نظر کند. به من انتقاد می شود که چرا این مطلب را میگویم ولی معتقدم دلیل جهل انسان این است که نداند حد دانسته هایش کجاست.

در موضوع این جلسه میتوانم بخشی از فرمایشات حضرت علی به مالک اشتر اشاره کنم که می فرماید برای کسانی که درد دارند جلسه ای بگذار تا دردشان را گوش کنی و به خاطر خدا متواضعانه با مردم برخورد کن و با کبر با مردم صحبت نکن. لشکریانت را کنار بزن تا کسی که میخواهد حرف بزند بی واهمه حرف خود را بزند و از مسائل بعدی آن نترسد. در جامعه ای که نشود حق مظلوم را گرفت روی سعادت دیده نخواهد شد. نور چشم یک جامعه عدالت است و عدالت وقتی درست می شود که فرد بدون واهمه حرف خود را بزند. تحمل کن اگر حرف بی ربطی زد و برای او مشکل ایجاد نکن. خدا به خاطر تحمل و برخورد تو خدا اکناف رحمتش را بر و می بارد و ترا به پاداش این تحمل می رساند. وقتی حرف مردم را قبول نمیکنی با زبان خوش با مردم برخورد کن.

حال سوال من این است که آیا ما امروزه اینگونه هستیم؟ چرا باید وکلای ما بترسند که اگر این قانون بیاید ما شاید نتوانیم حرف بزنیم . اگر وکیل درجامعه بترسد وای بر مردم . باید قانون طوری طراحی شود که واهمه در دل یک وکیل نباشد. ما باید کاری کنیم که بشود فریاد مظلوم و دادخواهی را در هر محکمه ای گفت. آنگاه جامعه علوی داریم . آنگاه می توانیم بگویی جامعه اسلامی داریم. باید تلاش کنیم تا جامعه ای اینگونه بسازیم . جامعه ای که حتی اگر علیه مسئولین آن موضوعی مطرح شد همانند مردم عادی در یک مرجع مشخص عادلانه رسیدگی شود. ما باید به این سمت برویم

خدا کمک کند به ما که الگوی آن چیزی باشیم که ادعای میکنیم. خدا مارا شرمنده شهدا و جانبازان نکند. کی نخواهد کرد؟ وقتی منصفانه و عادلانه با مردم برخورد کنیم.

امیدوارم راهی را برویم که اماممان به ما نشان داد . صفات قضات را بخوانید و عمل کنید. همه ما باید چنین باشیم. ما خدمت گذار مردم هستیم التبه در عمل و نه در شعار. ما باید به حرف مردم گوش کنیم و پاسخگو باشیم و اگر نمی توانیم به هر دلیل پاسخ دهیم و نتوانستیم مشکل را حل کنیم با زبان خوش بگوییم.

بیشتر بخوانید:

بیست و هفتمین همایش اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) در زمان ریاست مرحوم بهمن کشاورز برگزار شده بود و دیگر سخنرانان این همایش عبارتند از:

  • جعفر رضازاده – ریاست کانون وکلای دادگستری البرز
  • دکتر کولیوند – نماینده مردم استان البرز
  • رییس کل دادگستری استان البرز، احمد فاضلیان،
  •  دکتر کاشانی ، وکیل دادگستری و استاد دانشگاه
  • بهمن کشاورز، ریاست اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری
  • داوود محمدی- رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی
  • دکتر کمالی پور- نایب رییس کمیسیون حقوقی وقضایی مجلس شورای اسلامی

مشروح صحبت های سایر سخنرانان این همایش را در اینجــــــــا مشاهده کنید

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا