سامانه نظرسنجی محاکم دادگستری

راه اندازی سامانه نظرسنجی محاکم دادگستری سایت عدل ایران

وکلاپرس ـ سامانه نظرسنجی محاکم دادگستری از جمله خدمات نسبتاً جدید دستگاه قضایی است که با ساز و کار مشخصی به ثبت نظرات وکلای دادگستری و  دیگر مراجعین به محاکم میپردازد.

این سامانه که یکی از زیر مجموعه های خدماتی در درگاه خدمات الکترونیک قضایی قوه قضاییه بوده، سامانه نظرسنجی محاکم در سمت راست سایت عدل ایران قابل مشاهده و دسترسی است.

سامانه نظرسنجی محاکم دادگستری

وکلای دادگستری می توانند با ورود به سامانه نظرسنجی محاکم ، فوراً هرگونه تخلف قضات و مدیران دفاتر از قبیل سوگیری، سوء رفتار، عدم رعایت احترام، روابط غیر قانونی و آرای خلاف را به این سامانه اعلام کنند.

پس از ثبت اطلاعات، وارد مرحله نظرسنجی شده و با شش سوال ۵ گزینه ای رو برو خواهید شد. سؤالات به شرح زیر می باشند:

 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
میزان رضایت از رفتار قاضی

پس از تیک زدن گزینه های مورد نظر، سامانه نظرسنجی محاکم از شما به طور مشخص درباره تک تک اعضای دادگاه از قبیل قاضی، مدیر دفتر، منشی دادگاه پرسش کرده و میزان رضایتمندی شما از این افراد را جویا می شود.

رضایت از دفتر شعبه قضایی

هدف از سامانه نظرسنجی محاکم

در توضیح معاونت آمار و اطلاعات قوه قضایه درباره این نظرسنجی آمده است: «انجام نظرسنجی های مختلف باعث شناسایی نقاط قوت و ضعف آن شده و مسئولین آن می‌توانند با استفاده از نتایج نظرسنجی ها و اعمال نظرات مردم در اصلاح روش‌ها، قوانین و تصمیم‌گیری‌ها و در نهایت افزایش رضایت‌مندی مردم از دستگاه قضایی، گام‌های بلندی بردارند.»

به نظر می آید در صورت شرکت گسترده وکلای دادگستری در سامانه نظرسنجی محاکم دادگستری، علاوه بر آنکه وکلا به وظیفه حرفه ای  خود جهت جلوگیری از تخلفات قضایی می پردازند، گام کوچک اما مهمی در راستای استقرار عدالت قضایی در نظام حقوقی کشور نیز برخواهند داشت.

خروج از نسخه موبایل