رای وحدت رویه دیوان عالی کشورویژه

رای وحدت رویه جدید: خسارت تاخیر تادیه برمبنای شاخص سالیانه محاسبه خواهد شد

وکلاپرس- بر اساس رای وحدت رویه امروز قضات دیوان عالی کشور مورخ ۱۶ مرداد ماه ۱۴۰۳، خسارت تاخیر تادیه بر مبنای شاخص سالیانه محاسبه خواهد شد.

به گزارش وکلاپرس، قضات هیات عمومی دیوان عالی کشور در جلسه امروز خود در خصوص نحوه محاسبه خسارت تاخیر تادیه تصمیم گیری کردن.

بر اساس گزارش منتشره از جلسه امروز دیوان عالی کشور با تعدادی آرای ۸۶ نفر موافق به ۲۱ نفر آرای مخالف، مقرر شد از این به بعد خسارت تاخیر تادیه برمبنای شاخص سالیانه محاسبه شود.

در جلسه امروز قضات ۸۶ نفر با محاسبه خسارت تاخیر تادیه  به صورت سالیانه و ۲۱ نفر با محاسبه خسارت تاخیر تادیه به صورت ماهیانه موافق بوده اند.

بیشتر بخوانید:
گزارش پرونده قضائی
گزارش پرونده قضائی
بیشتر بخوانید:

 

‫۳ دیدگاه ها

  1. از نتایج این رای وحدت رویه ، بی اعتبار کردن چک است و تجار و کسبه از آنجا که خسارتشان به درستی جبران نمی شود از گرفتن چک خودداری خواهند کرد .

  2. کدام شاخص سالیانه؟ شاخص تورم یا شاخص های مسخره و غیر واقعی که هیچ تناسبی با زیان واقعی ندارد؟ و به قول خودتان مصلحتی است.

  3. قضات محترم این رای وحدت رویه جدید فقط به دارنده چک زیان میرساند ولاغیر ۵۶۰ میلیون مال از بنده سال ۱۳۹۸خوردن ۵سال است در محاکم میدوم الان که به نتیجه رسیده این رای وحدت رویه آمده سال ۱۳۹۸با ۵۶۰میلیون دوتا خودرو جک s5 میشد بخرم الان چی؟؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا