رئیس کانون وکلای همدان: به کسی که صلاحیت علمی نداشته باشد به هیچ‌وجه مجوز نمی‌دهیم

مهدی غلامی جلال: قدر برند کانون وکلای دادگستری را بدانید؛ این برند مربوط به جایی است که بیش از صدسال ریشه دارد.

وکلاپرس _ مهدی غلامی جلال، رئیس کانون وکلای همدان ضمن تاکید بر قدمت صد ساله کانون وکلای دادگستری گفت: به کسی که صلاحیت علمی نداشته باشد مجوز وکالت نمی دهیم.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری همدان، نخستین جلسه توجیهی ۲۳۰ کارآموز جدید سال ۱۴۰۲ کانون وکلای دادگستری استان همدان صبح روز گذشته برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

در این جلسه رئیس کانون وکلای دادگستری استان همدان ضمن تبریک به ۲۳۰ کارآموز جدید وکالت به آنها توصیه کرد: برای وکیل موفق شدن هرچند سواد حقوقی لازم است اما کافی نیست. کارآموزان برای موفقیت باید هزینه های وکیل خوب شدن را بپردازند. وکیل خوب و موفق باید روان شناس و جامعه شناس خوبی باشد. وکیل خوب باید بیان و قلم خوبی داشته و همچنین در مدیریت جلسه توانمند باشد.

دکتر مهدی غلامی جلال (رئیس کانون وکلای دادگستری همدان) ادامه داد: قبولی در آزمون وکالت تازه اول و آغاز راه است؛ از این به بعد باید بیشتر تلاش کنید چون مرحله ای به مرحله بالاتر وارد می شوید و رقابت سخت تر می شود.

رشد فزاینده قبولی ها امر مبارکی است

وی با اشاره به تصویب قانون تسهیل و رشد فزاینده ی ورودی کانون های وکلای دادگستری افزود: این موضوع از دید کانون وکلا میمون و مبارک است چون یکی از پتانسیل ها و قدرت چانه زنی کانون ها و نماد قدرت هر ساختاری تعداد اعضا است. اما از دید همکاران، وکلا معمولا تمایلی به افزایش تعداد نمی بینند و این علاوه بر حس رقابت شاید به دلیل آینده مبهم درآمدی هم باشد. از دید بنده تعداد وکیل هرچقدر هم که زیاد باشد کسی که با عشق و علاقه کارش را دنبال کند صاحب ثروت و قدرت می شود.

ایشان خاطرنشان کرد: در هر دوره ای تعداد انگشت شماری از کارآموزان در بازار وکالت موفق بوده اند. چون تعداد انگشت شماری هم تقبل زحمت کرده اند و هزینه های یک وکیل خوب شدن مانند شرکت منظم در کلاس ها را پرداخت کرده اند.

غلامی جلال ضمن تأکید بر اینکه کانون وکلای دادگستری انتخاب وکیل سرپرست با توجه به افزایش تعداد کارآموزان در سالهای اخیر از توان کانون وکلای دادگستری خارج است، گفت: کارآموزان به فکر انتخاب وکلای سرپرست و‌معرفی آنها به کانون باشند. چون وکیل سرپرست می تواند راهنما و چراغ راهی باشد که تجربیات خود را در اختیار کارآموزان قرار دهد.

بیشتر بخوانید:

همدان نخستین کانونی است که کارآموزی را شروع کرده است

غلامی جلال تصریح کرد: کانون وکلای دادگستری استان همدان نخستین کانونی است که کارآموزی را شروع کرده است و این موضوع به دلیل تعامل خوب ما با دادگستری است.

وی آقای حسین زارع مهد را به عنوان رئیس کمیسیون کارآموزی و میثم‌کاظمی ویژه را به عنوان مسئول کارگاه های آموزشی معرفی کرد و به کارآموزان توصیه کرد که یک گروه در فضای مجازی داشته باشند و یک نماینده برای ارتباط بین کارآموز و کانون را از بین خود معرفی کنند. همچنین کارگاه های آموزشی در سالن دکتر کاتوزیان کانون وکلای دادگستری همدان برگزار خواهد شد.

کلاسها را جدی بگیرید

رئیس کانون وکلای دادگستری استان، ارفاق علمی را حق الناس دانسته و تأکید کرد به کسی که صلاحیت علمی نداشته باشد به هیچ‌وجه مجوز نمی دهیم. علاوه بر کلاس های کارآموزی که براساس لایحه جدید سه مرحله شده که پس از گذشت دوماه امتحان خواهید داد و سپس معرفی به دادگستری خواهید شد.

غلامی جلال مجددا به کارآموزان توصیه کرد: ورود به محیط جدید نیازمند شناخت از ساختار محیط است. قوانین و‌مقررات وکالتی علی الخصوص آئین نامه لایحه استقلال و مباحث مربوط به کارآموزی را مطالعه کنید. مدیران و صاحب نظران نظر داده اند و سخت گیری ها بیشتر شده است.

بیشتر بخوانید:

دکتر مهدی غلامی جلال افزود: قدر برند کانون وکلای دادگستری را بدانید؛ این برند مربوط به جایی است که بیش از صدسال ریشه دارد و ارگانی که ریشه دار باشد را هر چندبار قطع کنند دوباره جوانه خواهد زد.

در ادامه به نفرات اول، دوم و سوم تقدیرنامه به همراه پروانه های کارآموزی تقدیم شد. و سعید آئینه وند درخصوص تاریخ تشکیل کانون های وکلای دادگستری و اسکودا صحبت کرد.

تشکیل کانون وکلای دادگستری ریشه در تاریخ دارد

سعید آئینه وند گفت: تشکیل کانون وکلای دادگستری ریشه در تاریخ دارد. گزندهایی هم که به کانون ها وارد می شود نشانه پویایی است که کانون های وکلا دارند.

وی همچنین درباره وظایف شورای اجرایی، هیأت مدیره، هیأت عمومی، منابع درآمدی کانون و صندوق حمایت هم به کارآموزان توضیح داد.

بیشتر بخوانید:

آئینه وند ادامه داد: روز ۲۶ تیرماه ۱۳۰۹ به دعوت داود پیرنیا فرزند ارشد مشیرالدوله که ریاست احصائیه ی امور قضایی را در دادگستری بعهده داشت و با وکلاء دارای حسن سلوکی تمام بود، عده ای از وکلاء درمنزل ایشان جمع شدند و ایشان ابراز کرد که وزیر عدلیه مصلحت می داند که کانون وکلاء تشکیل شود و همین نشست ابتدائی موجب شد تا کانون وکلاء در روز بیستم آبان ماه ۱۳۰۹ تشکیل و توسط علی اکبرخان داور افتتاح گردد.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری همدان

خروج از نسخه موبایل