رئیس کانون وکلای دادگستری مازندران: ۴۰درصد از وکلای دادگستری فاقد اشتغال و درآمد هستند

وکلاپرس- رئیس کانون وکلای دادگستری مازندران، در واکنش به اظهارات دادستان کل کشور مبنی بر پایین بودن آمار وکلا گفت: بی‌تردید در آینده‌ای نزدیک سونامی بزرگ بیکاری وکیل یا وکیل بیکار در راه است.

به گزارش وکلاپرس، وکیل بهرام ولی پور، رئیس کانون وکلای دادگستری مازندران، در واکنش به اظهارات دادستان کل کشور مبنی بر پایین بودن آمار وکلا گفت: کاش دادستان‌ محترم کل کشور قبل از اظهارنظر از کانون‌های وکلا استعلام می‌گرفتند تا آمار واقعی و فعلی وکلای دادگستری را استخراج و آنگاه اظهارنظری جامع و مبتنی بر صحت را منتشر می‌کردند.

وی گفت: سرانه جمعیت کانون وکلا ۱۰ برابر بیشتر از قضات کشور بوده از این‌ رو ما در حوزه وکلا دچار تورم بالای ۴۰ درصد هستیم.

بیشتر بخوانید:

متن این یادداشت که در اینستاگرام وکیل ولی پور منتشر شده است به شرح زیر است:

کاش دادستان‌ محترم کل کشور قبل از اظهارنظر از کانون‌های وکلا استعلام می‌گرفتند تا آمار واقعی و فعلی وکلای دادگستری را استخراج و آنگاه اظهار نظری جامع و مبتنی بر صحت را منتشر می‌کردند.

در شرایطی که دستگاه قضایی دچار کمبود قاضی و کادر اداری است کانون وکلا دچار تورم در حوزه وکلاست مطابق آمار موجود در منابع انسانی قوه‌ قضائیه کمتر از ۸ درصد از قضات کشور از بانوان هستند اما معادل ۵۰ درصد وکلای کشور از بانوان هستند مضافا سرانه جمعیت کانون وکلا ۱۰ برابر بیشتر از قضات کشور بوده از این‌ رو ما در حوزه وکلا دچار تورم بالای ۴۰ درصد هستیم یعنی معادل ۴۰ درصد از وکلای دادگستری فاقد اشتغال و درآمد هستند و از حرفه وکالت درآمدی ندارند.

دادستان‌ محترم کل لابد به دلیل بیکاری تعداد کثیری از وکلای دادگستری آنان را از آمار وکلای موجود حذف نمودند و مدعی کمبود وکیل هستند در حالیکه از میان وکلای موجود حدود ۳۰ درصد بطور مطلق فاقد کار و پرونده و درآمد هستند و حدود ۴۰درصد آنان کم کار هستند و شاید درآمد آنان کفاف خرج زندگی آنان را نمی‌دهد و تنها ۳۰ درصد وکلای موجود دارای کار و پرونده و اشتغال بوده و مجموعا ۷۰ درصد توان تمدید پروانه وکالت، پرداخت حق بیمه، مالیات و نظایر ان دارند؛ بی‌تردید در آینده‌ای نزدیک سونامی بزرگ بیکاری وکیل یا وکیل بیکار در راه است و کاش اظهارنظر در خصوص وکیل و کانون وکلا به متولی آن یعنی کانون‌ها سپرده شود و هر مقام مسئولی از باب تنوع اظهار نظری نفرمایند.

باید به داد کانون‌های وکلا رسید و از ازدحام بی رویه وکیل که موجب ازدیاد پرونده‌های واهی در محاکم می‌شود و در واقع موجبات تضییع حقوق مردم و تضعیف حاکمیت است جلوگیری کرد.

«خدایا چنان کن سرانجام کار
تو‌خشنود باشی و ما رستگار»

بهرام ولی پور؛ رئیس کانون وکلای دادگستری مازندران

خروج از نسخه موبایل