اخبار بین المللی

دستور طالبان در استان دایکندی برای پوشیدن «حجاب عربی»

وکلاپرس- طالبان در ولایت (استان) دایکندی به زنان پنج روز مهلت داده‌اند تا از «حجاب عربی و اسلامی» استفاده کنند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از اوپک تایمز فارسی، در اطلاعیه‌ای که از طرف «ریاست امر به معروف و نهی از منکر ولایت دایکندی»، منتشر شده، آمده است که زنان در دایکندی از نهم سرطان (تیر) تا پانزدهم به مدت پنج روز مهلت دارند تا برای بیرون رفتن از خانه «حجاب عربی و اسلامی» بپوشند.

در پایان این نامه زنان تهدید شده‌اند که اگر حجاب عربی نپوشند، مجازات و حبس می‌شوند و مسئولیت عواقب آن بر عهده این زنان و خانواده‌هایشان است و حق شکایت ندارند.

در اطلاعیه امر بالمعروف آمده است که زنان وقتی از منزل بیرون می‌شوند تا زمانی که به خانه بر می‌گردند، باید «حجاب عربی و اسلامی» داشته باشند و «هیچ زنی حق ندارد که حجاب خود را در بازار، مراکز آموزشی و مکان‌های عمومی از خود دور نماید.»

دستور طالبان در استان دایکندی برای پوشیدن «حجاب عربی»
دستور طالبان در استان دایکندی برای پوشیدن «حجاب عربی»

دایکندی، یکی از استان‌های بزرگ در مرکز افغانستان است که بیشتر ساکنان آن لباس‌های محلی می‌پوشند و زنان حجاب سنتی و فرهنگی خود را دارند.

انتشار این اطلاعیه واکنش‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی افغانستان بوجود آورده است. محمد سلطانی، یکی از کاربران در شبکه اجتماعی ایکس با بازنشر دستور مکتوب طالبان نوشته است که طالبان یکبار دیگر نشان دادند که از داخل کشور و فرهنگ مردم آگاهی ندارند و مردم را مجبور به پوشش فرهنگ بیگانه‌‏ها می‏‌کنند، در حالی‌که لباس زنان اقوام مختلف افغانستان کاملا پوشیده است.

منبع: اوپک تایمز و ایتنرنشنال افغانستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا