یادداشت

درخواست یک وکیل دادگستری از رئیس سازمان امور مالیاتی برای بارگذاری فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم برای همه وکلا

وکلاپرس- وکیل مسلم محمدزاده عضو کمیسیون مالیاتی کانون وکلای دادگستری مرکز در پیامی خطاب به رئیس سازمان امور مالیاتی خواستار بارگذاری فرم تبصره ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم برای همه وکلای دادگستری شده است.

به گزارش وکلاپرس، وکیل محمد زاده که پیش از این در یادداشتی متذکر شده بود که سازمان امور مالیاتی اختیار عدم بارگذاری فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیاتهای مستقیم برای برخی از وکلای دادگستری را ندارد، عنوان داشته است که: سردرگمی های فراوان روزهای اخیر بسیاری از مؤدیان، بویژه مؤدیانِ خارج از تهران-بخاطر عدم دسترسی سریع به سازمان- که شرایط عمومی برخورداری از مزایای تبصره را داشته ولی تاکنون فرم تبصره برای آنها بارگذاری نشده و روشن نبودنِ موضوع مزبور برای ادارات مالیاتی، بر هیچکس پوشیده نیست.

وکیل محمد زاه در یک رشته توئیت به شرح زیر با مخاطب قرار دادن هادی سبحانیان، رئیس سازمان امور مالیاتی، خواستار بارگذاری فرم تبصره ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم برای همه وکلای دادگستری شده است.

بیشتر بخوانید:

یک وکیل دادگستری: سازمان امور مالیاتی اختیار عدم بارگذاری فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیاتهای مستقیم برای برخی از وکلای دادگستری را ندارد

وکیل مسلم محمدزاده در توئیترش نوشت:

جناب دکتر سبحانیان @hadi sobhanian

درود

همانگونه که مستحضرید:

۱-ساز و کار مالیات مقطوع تبصره م۱۰۰ ق م م بار سنگین حسابرسی در پرونده های خرد را از دوش سازمان برداشته و وصول مالیات را نیز آسان میکند. برای اغلب مؤدیان نیز ازجمله،نظرِ تعیین تکلیف سریع پرونده مالیاتی مطلوب است.

۲- اعمالِ اختیار از سوی سازمان امور مالیاتی، می بایست، در چارچوبی صورت پذیرد که موجب تجاوز از چارچوب اختیار قانونی نشده و هدف و‌ حکم قانونگذار از اعطای اختیار به مقام اداری، که اجرای آن بر بر حقوق شهروندان نیز تأثیر دارد، محترم شمرده شود.

٣- اختیاری که قانونگذار از رهگذر تبصره ذیل ماده۱۰۰ق.م م به سازمان داده است،تنها ناظر به انتخابِ«برخی مشاغل یا گروههای از آنان»است و بنابراین،شایسته نیست پس انتخابِ یک گروه یا شغل و اعلام آن،سازمان،دست به انتخاب دیگر و تبعیض بزند و برخی را مشمول و برخی را از شمول تبصره خارج کند.

۴- مستحضرید که به موجب تبصره ذیل بند ۱-۳ از بند الف بخشنامه شماره ۲۰۰/۱۱۲۳۷ مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۵ با اصلاحات بعدی، مقرر شده است: “حکم بند ۱-۳، مانع از بارگذاری فرم تبصره مذکور، بادرخواست مؤدیان محترم یا اتاق های اصناف و یا تشکل های حرفه ای ذیربط آنها بعد از تاریخ مذکور نخواهد بود”؛

۵- سردرگمی های فراوان روزهای اخیر بسیاری از مؤدیان، بویژه مؤدیانِ خارج از تهران-بخاطر عدم دسترسی سریع به سازمان- که شرایط عمومی برخورداری از مزایای تبصره را داشته ولی تاکنون فرم تبصره برای آنها بارگذاری نشده و روشن نبودنِ موضوع مزبور برای ادارات مالیاتی، بر هیچکس پوشیده نیست.

۶- از شما استدعا داشته و انتظار است:

این اختیار قانونی را بگونه شایسته بکار برده و دستور دهید که در مهلت باقیمانده و با توجه به دغدغه های مؤدیان،از جمله وکلای دادگستری و برای جلوگیری از مراجعه های بی ثمر به ادارات و رفع سرگردانی، فرم تبصره برای سایر مؤدیان مشمول نیز بارگذاری شود.

۷- جنابعالی بیش از مؤدیان،استحضار دارید که پذیرش هرچه بیشتر مالیات مقطوع از سویِ مؤدیان، بار سنگین حسابرسی مالیاتی را در پرونده های خرد،از دوش مأموران محترم برداشته و موجب میشود که کیفیت حسابرسی ایشان در پرونده های مهم تر، افزون شده و اختلافات نیز کاهش پیدا کند.

با سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا