اخباراخبار صنفی

دادگاه رسیدگی به اتهام وکیل محمد‌رضا فقیهی در ارتباط با حواشی تجمع در مقابل ساختمان کانون وکلای مرکز برگزار شد

وکلاپرس- دادگاه رسیدگی به پرونده وکیل محمد رضا فقیهی برای تجمع در مقابل ساختمان کانون وکلای مرکز امروز شنبه ۱۳مرداد در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب برگزار شد.

به گزارش وکلاپرس، محمدرضا فقیهی وکیل و فعال مدنی طی یادداشتی اعلام کرد که بنا بر ابلاغیه دریافتی برای دفاع از اتهامات وارده روز شنبه ۱۳مرداد به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب خواهد رفت.

طبق اعلام این وکیل دادگستری، علت محاکمه وی، تجمع مسالمت آمیز در مقابل کانون وکلای دادگستری مرکز در آذر ۱۴۰۱ در اعتراض به برخوردهای فرا قانونی با معترضان بوده است و همچنین دکتر محمود بهزادی راد و خانم زهرا مینویی وکلای وی در این پرونده هستند.

او در یادداشتی که در اختیار امتداد قرار داده است، می‌نویسد: “بنده و وکلای دادگستری به تجویز اصل ۲۷ قانون اساسی و به نشانه اعتراض به برخوردهای فرا قانونی با معترضان و شلیک بدون ضابطه و ضرورت به سمت معترضان و سلب حیات و بینایی شهروندان و تداوم بازداشت تعدادی از وکلای دادگستری، مقابل ساختمان کانون وکلای دادگستری تجمع آرام و مسالمت آمیز برگزار کردیم و با گذشت حدود دوسال از آن تجمع، در معرض محاکمه هستم”

این وکیل دادگستری با اعلام اینکه قرار است به اتهام “اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور” توسط قاضی صلواتی محاکمه شود گفت: “به اتفاق وکلای محترم خود آقای دکتر محمود بهزادی راد و خانم زهرا مینویی در دادگاه حضور یافته و به دفاع از خود خواهم پرداخت و امیدوارم بیان حق و حقیقت به اجرای عدالت منتهی گردد”

بیشتر بخوانید:

متن کامل نامه که وکیل فقیهی در اختیار امتداد قرار داده است به شرح زیر است:

با درود به مردم شریف و آگاه ایران. بنا به ابلاغیه واصله از شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران، جلسه رسیدگی به پرونده اتهامی بنده فردا ۱۳ مرداد ساعت هشت و نیم صبح در شعبه دادگاه انقلاب مورد اشاره برگزار خواهد شد. علت تشکیل این پرونده اتهامی، حضور اینجانب در تجمع مدنی – صنفی مورخ بیستم مهر ماه سال ۱۴۰۱ برگزار شده در مقابل ساختمان کانون وکلای دادگستری مرکز در بحبوحه اعتراضات مردمی متعاقب جان باختن زنده یاد مهسا امینی و دعوت همکاران برای حضور در آن تجمع بوده است.

اتهام انتسابی ((اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور )) است و دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۳ تهران بدون توجه به این مهم که اجتماع افراد بدون اینکه مقرون به مواضعه و تبانی آنان برای ارتکاب جرمی از جرایم علیه امنیت کشور باشد، مصداق ماده ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی نیست و بدون تبیین اینکه تبانی مورد ادعا چگونه انجام شده، مبادرت به صدور کیفرخواست علیه بنده و ارسال پرونده به دادگاه انقلاب اسلامی تهران جهت رسیدگی نموده است.

بنده و وکلای دادگستری به تجویز اصل ۲۷ قانون اساسی و به نشانه اعتراض به برخوردهای فراقانونی با معترضان و شلیک بدون ضابطه و ضرورت به سمت معترضان و سلب حیات و بینایی شهروندان و تداوم بازداشت تعدادی از وکلای دادگستری، مقابل ساختمان کانون وکلای دادگستری تجمع آرام و مسالمت آمیز برگزار کردیم و با گذشت حدود دوسال از آن تجمع، در معرض محاکمه هستم. فردا به اتفاق وکلای محترم خود آقای دکتر محمود بهزادی راد و خانم زهرا مینویی در دادگاه حضور یافته و به دفاع از خود خواهم پرداخت و امیدوارم بیان حق و حقیقت به اجرای عدالت منتهی گردد.

منبع: امتداد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا