اخبار بین المللی

خودداری از استخدام یک وکیل مسلمان آمریکایی به‌خاطر حمایت از فلسطین

 وکلاپرس- یک وکیل مسلمان آمریکایی اعلام کرد: به دلیل پست هایش در حمایت از فلسطین از کار محروم شده و در این خصوص شکایتی را با موضوع تبعیض به دادگاه ارائه کرده است.

به گزارش وکلاپرس، به نقل از آنادولی، جینان شحاده (Jinan Chehade)، ۲۶ساله، فارغ‌التحصیل دانشکده حقوق دانشگاه جورج تاون، از مادری مراکشی و پدری لبنانی در حومه بریج ویو، ملقب به فلسطین کوچک، در جنوب غربی شهر شیکاگو به دنیا آمده و بزرگ شده است.

بر اساس مصاحبه جینان شحاده با خبرگزاری آنادولی، وی پس از پذیرش شغلی در Foley & Lardner به عنوان یک شرکت حقوقی برجسته ایالات متحده، ساعاتی قبل از شروع کار برای یک جلسه اطلاعاتی احضار شده است.

جینان شحاده (Jinan Chehade)، وکیل مسلمان آمریکایی
جینان شحاده (Jinan Chehade)، وکیل مسلمان آمریکایی

او در خصوص این جلسه گفت: متأسفانه وقتی به جلسه رفتم یک محیط بسیار خصمانه بود که در آن آنها از من در مورد رسانه های اجتماعی من، مربوط به فلسطین، در مورد حمایت از من، حتی در مورد دانشجویان SJP (دانشجویان برای عدالت در فلسطین)، در مورد سابقه و هویت من بازجویی کردند.

پس گرفتن دعوت به کار به علت حمایت از فلسطین

طبق اعلام شحاده، این شرکت حقوقی به علت حمایت از فلسطین، دعوت به کار وی را پس گرفته اند و شحاده برای پیگیری حقوق خود دست به شکایت زده است.

شحاده در این باره گفت: بنابراین در نهایت، آنها حمایت من از فلسطین را به عنوان حمایت از تروریسم معرفی کردند، که همانطور که می دانیم، یک تهمت نژادپرستانه و بدون پشتوانه واقعی است و من تصمیم گرفتم نه تنها صحبت کنم، بلکه با آن مقابله کنم… و شکایتی را دنبال کنم.

پاسخ شرکت حقوقی:

سخنگوی این شرکت حقوقی در پاسخ به این ادعا اعلام کرده است: «اظهارات علنی جینان شحاده درباره حملات حماس در ۷ اکتبر داده با ارزش های اصلی ما سازگار نبود، پس از گفتگو با خانم شحاده، ما تصمیم گرفتیم که پیشنهاد استخدام او را لغو کنیم.»

منبع: آنادولی و ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا