گفت و گو

رئیس کانون وکلای کردستان: قرار منع تعقیب در تمرکز فعالیت در غیر محل اشتغال، باعث بروز هرج و مرج و عدم امکان نظارت توسط کانون متبوع بر وکیل خواهد شد

توضیحات رئیس کانون وکلای کردستان درباره اعتراض به قرار منع تعقیب برای تمرکز فعالیت در غیر محل اشتغال

وکلاپرس- رئیس کانون وکلای کردستان در نامه ای خطاب به رئیس شعبه اول دادگاه انتظامی کانون وکلای کردستان خواستار فسخ قرار منع تعقیب برای تمرکز فعالیت در غیر محل اشتغال شد.

به گزارش وکلاپرس، اخیرا دادسرای انتظامی کانون وکلای دادگستری کردستان رایی با موضوع صدور قرار منع تعقیب برای تمرکز فعالیت در غیر محل اشتغال منتشر کرده است که به موجب آن دادسرای انتظامی این کانون در یک پرونده با تخلف تمرکز غیرمجاز، با استناد به تبصره ۴ ماده یک قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، قرار منع تعقیب صادر کرده است.

در همین راستا وکیل احمد نامداری، رئیس کانون وکلای دادگستری کردستان، در نامه ای خطاب به رئیس شعبه اول دادگاه انتظامی کانون خواستار فسخ این قرار شد.

ماده ۶ قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت به موجب قانون تسهیل نسخ نشده است

وکیل نامداری در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس در خصوص جزئیات این رأی و چرایی درخواست فسخ قرار صادر شده گفت: علت طرح شکایت کانون وکلا این بوده است که وکلایی که به فعالیت وکالتی در محل اشتغال خودشان مشغول نبوده‌اند، تخلف کرده اند.

نامداری افزود: صدور چنین قراری از اساس ایراد دارد؛ چرا که ماده ۶ قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت دادگستری به موجب تبصره ۴ ماده ۱ قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار نسخ نگردیده است و در صورتی که قائل به دایر کردن دارالوکاله و تمرکز فعالیت در محل اشتغال نباشیم، چنین امری باعث بروز هرج و مرج و به تبع آن، عدم امکان نظارت توسط کانون متبوع بر وکیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

چنین قراری باعث نقض برقراری نظم در کانون‌های وکلای می گردد

رئیس کانون وکلای دادگستری کردستان در ادامه گفت: با توجه به اعتقادم به استقلال دادسرا و کمیسیون های کانون، قبل از صدور قرار به آنها معترض نبودم اما بعد از صدور قرار به لحاظ اینکه چنین قراری باعث نقض برقراری نظم در کانون‌های وکلای می گردد، در مهلت قانونی به آن معترض شدم.

او همچنین درخصوص آخرین وضعیت نتیجه اعتراض گفت: شعبه وقت رسیدگی گذاشته است اما تاکنون به نتیجه نهایی منجر نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا