اخبار کانون هاویژه

تشکیل اداره ملی رفاه وکلا با تفاهم نامه کانون های وکلای دادگستری

وکلاپرس- در نشست مشترک کمیسیـون‌های رفاهی کانون‌های وکلای دادگستری سراسر کشور، تفاهم نامه ای جهت تشکیل اداره ملی رفاه وکلا به امضای روسای کانون ها و نمایندگان آن ها رسید.

به گزارش وکلاپرس، نشست مشتـرک کمیسیـون‌های رفاهـی کانون‌های وکلای دادگستری سراسر کشور به میزبانی کانون وکلای دادگستری خراسان در مورخ ۱۴۰۳/۰۳/۲۴ در محل کانون برگزار گردید.

امضای تفاهم نامه به منظور تشکیل اداره ملی رفاه وکلا

در این همایش ضمن انعقاد تفاهم نامه فیمابین کانون های وکلا جهت تشکیل اداره ملی رفاه، مقررگردید تمامی کانون ها با تشکیل دبیرخانه واحد امکانات رفاهی خود را با سایر کانون ها به اشتراک بگذارند و همچنین هر کانون دارای یک نماینده و یک رای باشد.

همچنین مقرر شد جناب آقای یزدان گل‌محمدی و چندنفر دیگر از روسای ادارات رفاه کانون ها آئین نامه مرتبط با این تفاهم نامه را تنظیم نمایند.

بیشتر بخوانید:

در گزارش کانون وکلای دادگستری خراسان به عنوان میزبان این نشست آمده است:

قابل استفاده برای وکلا، کارآموزان و کارکنان اداری کانون ها، مستمری بگیران و …

در راستای دستور کار جلسه سایر روسای کانونها نواب رئیس اعضای هیات مدیره رییس و اعضای کمیسیونهای رفاهی و برخی نمایندگان آنها از کانونهای البرز، فارس، کرمانشاه چهار محال و بختیاری، گلستان، کرمان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، ایلام، اصفهان، مازنداران، آذربایجان شرقی سمنان، هرمزگان و یزد به بحث و تبادل نظر پیرامون مسایل رفاهی جامعه و کلا و کارکنان نهاد وکالت پرداختند و در پایان ضمن اصلاح، الحاق و حذف برخی از بندهای پیش نویس تفاهم نامه، تفاهم نامه ای در ۹ بند در راستای توسعه امکانات رفاهی برای وکلا، کارآموزان و کارکنان اداری کانون ها، صندوق حمایت کانون وکلای دادگستری و دانشگاه علمی کاربردی کانون مرکز و خانواده های ایشان و مستمری بگیران و در جهت ارتقاء جایگاه و کرامت و شأن همکاران در سراسر کشور به تصویب رؤسا و نمایندگان کانونهای حاضر در جلسه رسید.

ایجاد ساختاری واحد، متشکل از کانونهای وکلای دادگستری در امور رفاهی

به موجب این تفاهم نامه ایجاد ساختاری واحد، متشکل از کانونهای وکلای دادگستری در امور رفاهی پیش بینی و مورد موافقت واقع گردید که هر کانون دارای یک نماینده و یک رای باشد. همچنین در هر کانون دبیرخانه ای تاسیس که مسئول آن دبیرخانه از اعضای همان کانون خواهد بود و مسئولیت هماهنگی های لازم جهت بهره برداری اعضاء از خدمات مورد تفاهــــم کانونهای دیگر را تحت نظارت بالاترین مقام واحد رفاهی آن کانون عهده دار خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا