آگاهی و آموزش حقوقیاخبار قوه قضاییه

امکان ثبت استشهادیه شهود در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی فراهم شد

وکلاپرس- ثبت استشهادیه الکترونیک که پیش از این در آبان سال ۱۴۰۲ به صورت خودکاربری راه اندازی شده بود، اکنون در دفاتر خدمات قضایی نیز قابل انجام است.

به گزارش وکلاپرس، سامانه استشهادیه الکترونیک به منظور افزایش کیفیت اخذ شهادت شهود و اظهارات مطلعین، و ایجاد امکان ثبت الکترونیک مشخصات شهود/مطلعین در آبان ماه ۱۴۰۲ راه اندازی گردید.

این قابلیت  در آبان سال ۱۴۰۲ در چهار عنوان استشهادیه اعسار از محکوم به، استشهادیه اعسار از هزینه دادرسی، استشهادیه حصر وراثت، استشهادیه عمومی فراهم شده و تنها از طریق سامانه خودکاربری اشخاص فراهم شد.

اما بر اساس نامه ای که در تاریخ ۲۳ مرداد  از طرف معاون خدمات الکترونیک قضایی به واحد فناوری اطلاعات دادگستری کل استان ها ارسال شده است، از این به بعد دفاتر خدمات قضایی نیز می توانند استشهادیه شهود را ثبت کنند.

بیشتر بخوانید:

متن نامه به شرح زیر است:

تاریخ ثبت ۱۴۰۳/۰۵/۲۳

معاونین محترم فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کل استان ها

در راستای اجرای تکالیف مقرر قانونی تبصره ۱ ماده ۲۱۴ قانون آیین دادرسی کیفری، تبصره ماده ۱۲ آیین نامه اجرایی حمایت از شهود و مطلعان مصوب ۱۳۹۴ و بند ۱ بخشنامه حفظ شان و اعتبار شهادت شهود مصوب ۱۳۹۹ ریاست محترم قوه قضاییه بر مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه مبنی بر فراهم سازی امکان ثبت الکترونیک مشخصات شهود و مطلعین و اخذ شهادتنامه های ایشان از طریق سامانه های الکترونیکی و رایانه ای به منظور افزایش کیفیت حفظ شأن و اعتبار شهادت شهود و اظهارات مطلعین در نظام قضایی این مرکز، خدمت جدید استشهادیه الکترونیک را در بستر سامانه های الکترونیک قضایی راه اندازی نموده است.

لذا متقاضیانی که یکی از دلایل اثبات دعاوی ایشان استشهادیه شهادت شهود به صورت کتبی میباشد از این پس میتوانند علاوه بر ارائه آن از طریق خودکاربری اشخاص حقیقی قسمت خدمات قضایی من با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در سراسر کشور از خدمت مذکور بهره مند گردند.

محمد حسین آقایی

معاون خدمات الکترونیک قضایی

رونوشت:

جناب آقای دکتر محمد کاظمی فرد رئیس محترم مرکز آمار و فناوری اطلاعات

کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

امکان ثبت استشهادیه شهود در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی فراهم شد
امکان ثبت استشهادیه شهود در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی فراهم شد

‫۴ دیدگاه ها

  1. بیشتر شهادت شهود دروغ بوده و با قسم دروغ دیگه بدتر میشه در اعسار و دعوا بیشتر شهادت ها همراه با دروغ بوده که در اینجا قاضی با علمش باید تشخیص دهد

  2. کاش کل امور در ثنا ثبت میکردیم دادخواست ….
    اگر اینکار انجام بشه تو وقت وانرژی …. خیلی صرفه جویی میشه

    1. الان مردم اینقدر گرفتارند که اگر نیاز به استشهاد پیدا کنی اولا بعضی ها از بس کار خیر بیهوده کرده اند که وقتی برا امضاء؟ استشهاد مراجعه میکنی با اکراه امضاء میکنند اثر انگشت که دیگه واویلا .حالا اون بیچاره ایی که نیاز بهتر استشهاد پیدا کند اگه حضورا باشه و بخواهند خطی به عنوان امضاء بکشند شاید.اما بگی بیا دفتر خدمات و یا از طریق موبایل و اینترنت و این حرفا محاله قبول بکنند حقم دارن؟یه اطلاعی از موضوعی دارن حالا براساس اطلاعشان امضا۹میکنند والا غیر این باشد.به نظر نمیرسد.

  3. مسولین محترم ثبت نظر.اولا من کجا در مورد استشهاد نظر داده بودم که هوس مصنوعی اعلام میکند شما قبلا چنین نظری داده بودید در ثانی اصلا قبلا چنین نظری داده باشم شما چرا تصمیم میگیرید که به رایانه برنامه عدم تکرار نظر مشابه میدهید عدم؟تکرار نظر مشابه فقط در مورد یک موضوع در یک زمان راحت شامل میشود نه اینکه در هر برنامه و هر روز شاید کسی بخواهد یک نظر؟را هر؟روز تکرار کند تا ترتیب اثر داده؟شود از شما چی کم؟میشود گه اذیت میکنید بهتر نفع شما هم که هست چرا متوجه نیستید و جلوی نظرات را میگیرید بابا؟بگذارید کارها به یاری خدا حل شود شاید همین نظرات کمک کرد الله اعلم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا