اخبار کانون هاگفت و گو

اتمام دوره آموزشی کارآموزان آزمون وکالت ۱۴۰۲ کانون وکلای مرکز

وکلاپرس- نائب رئیس کانون وکلای مرکز با اعلام اتمام دوره آموزشی کارآموزان آزمون وکالت ۱۴۰۲ گفت: در این دوره روش جدیدی درخصوص نحوه تحویل پروانه های کارآموزی اتخاذ شد.

به گزارش وکلاپرس، دوره آموزشی کارآموزان ۱۴۰۲، ۲۰ تیرماه امسال به پایان رسید. دکتر وحید قاسمی عهد (نائب رئیس کانون وکلای مرکز) در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس درخصوص جزئیات این دوره ها گفت: موافق ماده ۱ قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت، پس از اعلام قطعی نتایج آزمون ورودی، کانونها ۶ ماه فرصت دارند که پروانه کارآموزی را صادر کنند؛ در این دوره با هماهنگی و پشتیبانی رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز (دکتر حبیب زاده) کمتر از ۴ ماه (دوماه زودتر از مهلت قانونی) پس از اعلام نتایج، دوره های آموزشی آغاز شد و این یک رکورد جدید برای کانون وکلای دادگستری مرکز است.

بیشتر بخوانید:

آمار قبول شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۲

وی ادامه داد: برای برگزاری دوره آموزشی، ابتدا کارآموزان در دو گروه ۲۵۰ نفری تحت آموزش قرار گرفتند و سپس از ۲۵ فروردین ۱۴۰۲، ۵ دوره دیگر در گروه های ۵۲۰ نفری برگزار شد.

قاسمی عهد با اشاره به آمار قبول شدگان گفت: آمار قبول شدگان در اولین اعلام از سوی سازمان سنجش به شرح ذیل بود: تعداد قبولی های استان تهران ۳۸۶۱ نفر ( ۷۰۶ نفر سهمیه ایثارگری و ۳۱۵۵ نفر سهمیه عادی استان تهران) و تعداد ۷۱ نفر نیز استان سیستان و بلوچستان (۱۵ نفر سهمیه ایثارگری و ۵۶ نفر سهمیه عادی). از این لحاظ نیز رکورد جدیدی به ثبت رسید.

بیشتر بخوانید:

اتخاذ روش جدید درخصوص نحوه تحویل پروانه های کارآموزی

نائب رئیس کانون وکلای مرکز درمورد نحوه تحویل پروانه های کارآموزی گفت: در این دوره روش جدیدی درخصوص نحوه تحویل پروانه های کارآموزی اتخاذ شد. در سال های گذشته پروانه ها پس از آماده سازی تحویل داده می شد. با عنایت به اینکه برخی از کارآموزان به علت عدم آگاهی مراحل تمدید پروانه را به اتمام نمی رساندند از لحاظ کانون و قوه پروانه ایشان تمدید نمی شد و به استناد آیین نامه جدید مشمول مجازات انتظامی می شدند.

۱۹۰ کارآموز پذیرفته شده ازمون ۱۴۰۰، مراحل تمدید اعتبار پروانه را طی نکرده اند

وی ادامه داد: از قبولی های آزمون ۱۴۰۰ حدود ۱۹۰ کارآموز مراحل تمدید اعتبار را طی نکرده اند. لذا به منظور همراهی و حمایت از کارآموزان عزیز پس از انتخاب وکیل سرپرست و‌ تمدید اعتبار، پروانه ها تحویل می گردد تا از بروز هرگونه مشکل در آینده جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا