شرایط ثبت نام آزمون صدور پروانه تاسیس دفتر خدمات الکترونیک قضایی سال ۱۴۰۴

فهرست
وکلاپرس- ثبت نام در آزمون صدور پروانه تاسیس دفتر خدمات الکترونیک قضایی سال ۱۴۰۴ از روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۴/۰۲/۲۸ آغاز شده و تا روز شنبه ۱۴۰۴/۰۳/۰۳ ادامه دارد.
به گزارش وکلاپرس، به موجب اطلاعیه ثبت نام، آزمون صدور پروانه تاسیس دفتر خدمات الکترونیک قضایی در تاریخ ۱۴۰۴/۰۴/۲۷ روز جمعه، با توجه به آمار شرکت کنندگان، حسب مورد در تهران و برخی مراکز استان برگزار خواهد شد.
بیشتر بخوانید:
- دستورالعمل رتبه بندی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی
- مخالفت کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی با استقرار وکلا در دفاتر خدمات الکترونیک خدمات قضایی
شرایط عمومی متقاضیان
- الف – تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران؛
- ب- پایبندی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران؛
- پ- تدین به دین مبین اسلام و التزام عملی به احکام و اخلاق اسلامی؛
- ت – داشتن حداقل بیست و چهار سال سن؛
- ث- داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم از خدمت نظام وظیفه برای داوطلبان مرد؛
- ج- عدم محکومیت به انفصال دائم از خدمات دولتی و عمومی؛
- چ- نداشتن سوء پیشینه موثر کیفری؛
- خ- عدم اعتیاد به مواد مخدر؛
- ح ـ عدم وابستگی به احزاب و گروهک های مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران یا هواداری آنها؛
*تبصره: ملاک محاسبه تاریخ فراغت از تحصیل، پایان/ معافیت از خدمت و سن متقاضی آخرین روز ثبتنام است.
شرایط اختصاصی متقاضیان
صدور مجوز دفتر توسط مرکز منوط به احراز شرایط زیر است:
الف- داشتن مدرک کارشناسی یا بالاتر در رشته های حقوق (کلیه گرایش ها)، فقه و مبانی حقوق اسلامی (کلیه گرایش ها) و علوم قضایی از دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی یا مدرک سطح دو حوزوی یا بالاتر
ب- داشتن مدرک مهارت کار با رایانه از مراجع معتبر؛ (گواهینامه مهارت کار با رایانه ICDL از مراکز صلاحیت دار و دارای مجوز
از سازمان فنی و حرفه ای کشور)
پ- داشتن حداقل سه سال سابقه کار مرتبط برای دارندگان مدرک کارشناسی یا سطح دو حوزه علمیه، دو سال برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد یا سطح سه حوزه علمیه و یک سال برای دارندگان مدرک دکتری تخصصی یا سطح چهار حوزه علمیه.
زمان و نحوه ثبتنام:
۱) متقاضیان ثبتنام در آزمون در صورت داشتن شرایط مندرج در اطلاعیه میتوانند از روز یکشنبه به تاریخ ۱۴۰۴/۰۲/۲۸ لغایت
روز شنبه به تاریخ ۱۴۰۴/۰۳/۰۳ به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و ضمن مطالعه دقیق آگهی آزمون، نسبت به ثبتنام اقدام نمایند.
در پایان ثبتنام به هر یک از متقاضیان کد رهگیری ارائه خواهد شد که لازم است تا پایان تمامی مراحل آزمون این کد را نگهداری نمایند. ضمناً یادآور میشود ثبتنام منحصراً به صورت الکترونیکی میباشد و لازم است متقاضیان از طریق درگاه اطلاع رسانی مذکور نسبت به ثبتنام در آزمون اقدام نمایند.
ثبتنام به غیر از روش فوق قابل پذیرش نبوده و به آن ترتیب اثر داده نخواهد شد.
۲) پرداخت وجه ثبتنام به مبلغ ۵/۰۰۰/۰۰۰ ریال (معادل پانصد هزار تومان) بصورت الکترونیکی از طریق کارت های بانکی متصل به شبکه شتاب انجام میشود.
۳) متقاضیان باید در مهلت تعیین شده نسبت به ثبتنام اقدام نمایند. ضمناٌ توصیه میشود متقاضیان از موکول نمودن ثبتنام به
روزهای پایانی مهلت مذکور خودداری نمایند.
تذکر مهم: به ثبتنام های ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمیگردد.
زمان برگزاری آزمون و نحوه دریافت کارت شرکت در آزمون:
کارت شرکت در آزمون از روز سه شنبه به تاریخ ۱۴۰۴/۰۴/۲۴ برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت.
آزمون در روز جمعه به تاریخ ۱۴۰۴/۰۴/۲۷ با توجه به آمار شرکت کنندگان، حسب مورد در تهران و برخی مراکز استان برگزار خواهد شد.
ساعت شروع و محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون درج و به هنگام پرینت کارت به آگاهی متقاضیان خواهد رسید.
بر اساس ماده ۱۱ آیین نامه افراد زیر نمیتوانند به عنوان مدیر در دفتر فعالیت کنند:
الف- مستخدمان دستگاه های موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده ۲۹ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران؛
ب- شاغلین به امر تجارت موضوع ماده (۲) قانون تجارت؛
پ- وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری
فهرست مشاغل مرتبط جهت احراز سابقه شغلی داوطلبان دفاتر
۱- دارندگان پایه قضایی و معادل آن؛
۲- تمامی کارکنان دادگستری مشروط به داشتن ابلاغ یا حکم داخلی مبنی بر اشتغال در شعب واحدهای قضائی اعم از شعب تحقیق، دادگاه و اجراء، همچنین مدیران و معاونین دفتر کل و کارشناسان قضائی؛
۳- تمامی اعضای اصلی و افتخاری شوراهای حل اختلاف و کارکنان شاغل در شعب رسیدگی کننده یا اجرای احکام و مدیران و معاونین دفتر کل؛
۴- تمامی مسئولین امور حقوقی و قراردادهای دستگاههای اجرایی و موسسات عمومی و خصوصی و نهادها؛
۵- اساتید رشته حقوق (کلیه گرایشها) فقه و مبانی حقوق اسلامی (کلیه گرایشها) و علوم قضایی در دانشگاهها و موسسات آموزشی معتبر
۶- کارکنان دستگاههای اجرایی، موسسات عمومی و نهادها مشروط به داشتن پست سازمانی نماینده حقوقی یا کارشناس حقوقی و امور دعاوی؛
۷- سردفتران، دفتریاران و سند نویسان دفاتر اسناد رسمی و سردفتران ازدواج و طلاق؛
۸- کارکنان دفاترخدمات الکترونیک قضایی؛
۹- مدیرعامل و اعضای هیات مدیره موسسات حقوقی (منوط به احراز فعالیت حقوقی در موسسه)؛
۱۰- وکلاء و کارشناسان رسمی دادگستری؛
۱۱- نمایندگان مجلس شورای اسلامی؛
۱۲- پژوهشگران و محققان رشته حقوق؛
۱۳- مامورین نظامی و انتظامی و سایر کارکنان دستگاهها منوط به داشتن کارت ویژه ضابط دادگستری موضوع تبصره ۲ ماده ۳۰ قانون آیین دادرسی کیفری.
۱۴- مسئول و نماینده قضائی دفتر حمایت قضائی ایثارگران؛
*تذکر: احراز سابقه اشتغال در بخش خصوصی منوط به ارائه مدرک معتبر از قبیل لیست حقوق و بیمه است.